حمله با چاقو به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ

وزارت خارجه ایران سفیر دانمارک را احضار کرد

وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که افسانه نادی‌پور، سفیر ایران در دانمارک تهدید شده، یک کارمند محلی مجروح شده و خودروهای سفارت آسیب دیده‌اند- Mahdi Mojiry/ google maps

وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز جمعه هفتم اکتبر، سفیر دانمارک در تهران را در اعتراض به حمله به سفارت ایران کشور در کپنهاگ، احضار کرد.

پیشتر در روز جمعه، پلیس دانمارک اعلام کرد که یک مرد ۳۲ ساله شهروند ایران را که با چاقو وارد محوطه سفارت شده بود دستگیر کرد.

پلیس در بیانیه‌ای نوشت که یکی از کارمندان سفارت مانع ورود این مرد به ساختمان سفارت شده بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که افسانه نادی‌پور، سفیر ایران در دانمارک تهدید شده، یک کارمند محلی مجروح شده و خودروهای سفارت آسیب دیده‌اند.

پلیس دانمارک گفت که این مرد روز شنبه در جلسه دادگاه به دو فقره تخریب اموال، خشونت و نقض یک قانون جزایی مربوط به جرم علیه افراد دارای موقعیت دیپلماتیک، تفهیم اتهام خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز نوشت که انگیزه مهاجم معلوم نیست. اما حکومت ایران از بیش از سه هفته پیش هدف تظاهرات فراگیر اعتراضی ضدحکومتی در شهرهای ایران و جهان شده است و کشورهای غربی یکصدا از مبارزه مردم ایران علیه چهار دهه سرکوب و کشتار در جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌آند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، پیشتر در صفحه خود در اینستاگرام نوشت که با سفیر تهران در کپنهاگ تلفنی گفت‌وگو کرده است. او گفت که «حال عمومی - ونه وضع روحی - خانم سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است.»

افسانه نادی‌پور گفته است که فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت او را تهدید کرده و با ایجاد رعب و وحشت به خودروهای مستقر در پارکینگ خسارت زده است.

امیرعبداللهیان گفت مایه تاسف است که «در قلب اروپا چنین تعرض به یک خانم و آن هم سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک می‌شود و پلیس به‌موقع حاضر نمی‌شود.»