انتقاد از سامانتا کامرون به دلیل استخدام کارآموز بدون دستمزد

شرکت سفین از سال ۲۰۱۷ پوشاک رسمی زنانه تولید می‌کند

دیوید کامرون،‌ نخست وزیر سابق بریتانیا و همسرش سامانتا کامرون/رویترز

سفین (Cefinn)، برند متعلق به سامانتا کامرون، همسر نخست‌وزیر سابق بریتانیا، به دلیل انتشار آگهی استخدام کارآموز بدون اعلام  دستمزد مورد انتقاد قرار گرفته است.

این شرکت محبوب پوشاک رسمی اکنون به دنبال کارآموز روابط عمومی و بازاریابی می‌گردد تا وظایفی نظیر تحقیق روی بازار، دستیاری مدیریت و تولید را بر عهده بگیرد. عنوان شده بود که این شغل، که از قرار معلوم سه ماه به طول خواهد انجامید، دستمزدی ندارد.

سفین در پاسخ به یک نامزد احتمالی برای این کار، در توییتی که اکنون پاک شده است، تایید کرد که آن شغل بدون دستمزد است.

به همین دلیل سایت شغل‌یابی گرجوئت فاگ (Graduate Fog) که توسط جینا میلر حمایت می‌شود، این آگهی را به مقامات گمرک و درآمد سلطنتی بریتانیا (HMRC) گزارش کرد.

طبق قوانین استخدامی بریتانیا هر شخصی که به عنوان کارمند شناخته می‌شود، دستکم باید حداقل دستمزد را دریافت کند. تشخیص این امر به حضور هر روز فرد در محل کار، کار کردن برای ساعاتی مشخص، و انجام وظایفی است که به نفع شرکت خواهد بود، بستگی دارد.

اما اداره گمرک و درآمد سلطنتی می‌گوید، افرادی که کارهای جایگزینی انجام می‌دهند، به عنوان کارمند در نظر گرفته نخواهند شد.

تانیا د گرانوالد، موسس گرجوئت فاگ، می‌گوید که کارآموزی‌های بدون دستمزد مانند این مورد، از کارمندان سوءاستفاده می‌کند و تعداد نامزدهای موجود را محدود به اشخاصی می‌کند که قادرند بدون دریافت دستمزد و رایگان کار کنند.

خانم گرانوالد گفت: «سامانتا کامرون چه با خود می‌اندیشد؟ این آگهی آشکارا شغلی حرفه‌ای را توصیف می‌کند که نیاز به کار واقعی دارد و بدان معنی است که سفین باید یک دستمزد مناسب و قانونی برای آن بپردازد.» او افزود، خانم کامرون شیک پوش است، اما این رفتار شرکت او سخیف به نظر می‌رسد.

خانم کامرون، سفین را در سال ۲۰۱۷ بنیانگذازی کرد؛ با این هدف که «مُدی بزرگسالانه و شیک را برای بانوان شهری» خلق کند.

لباس‌های این شرکت روی سایت آن از ۲۰۰ تا ۴۰۰ پوند به فروش می‌رسند و کت‌های آن تا ۴۸۰ پوند هم قیمت دارند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/fashion

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی