شروین حاجی‌پور آزاد شد

شروین حاجی پور، خواننده ایرانی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

شروین حاجی پور، خواننده ایرانی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. شروین چند روز پس از انتشار آهنگی به نام «برای...» که با استقبال زیاد کاربران ایرانی مواجه شد، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شده بود.

مجید کاوه، وکیل شروین حاجی پور، در خصوص آزادی این خواننده گفت: «قرار بازداشت موقت شروین حاجى‌پور به وثیقه تبدیل شد.»

به گفته این وکیل دادگستری، آزادی حاجی پور با همکاری عادل علیپور، دیگر وکیل پرونده و موافقت بازپرس شعبه ١١ دادسرای عمومی و انقلاب ساری صورت گرفته است.

شروین پس از انتشار این موسیقی در صفحه اینستاگرام خود با اسقبال میلیونی کاربران مواجه شد. پست اینستاگرامی او بیش از چهل میلیون بار در اینستاگرام بازدید داشت و به یک‌باره با فشار نیروهای امنیتی از صفحه‌اش پاک شد. چند روز پس از بازداشت شروین حاجی‌پور، خواهر او با انتشار مطلبی در صفحه خود نوشت که روز شنبه ۹ مهرماه از اداره اطلاعات شهر ساری با والدینم تماس گرفتند و گفتند که شروین آنجاست. شروین هم در تماسی کوتاه از سلامت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری خبر داد.

پس از بازداشت شروین موسیقی ساخت او بیش از پیش منتشر شد و ایرانیان سراسر دنیا در تجمع‌های خود این آهنگ را بازخوانی کردند. از سوی دیگر ویدئوهایی از ایران نیز منتشر شده بود که معترضان در تجمع‌های خود از این آهنگ استفاده می‌کردند. ویدئوهایی که بازخوانی این آهنگ در مدارس، پخش آن در کافه‌ها، پخش آهنگ به صورت شبانه و از پشت پنجره‌ها را نشان می‌داد.

با این حال خبرگزاری‌های نزدیک به دولت پس از این بازخوردها اعلام کردند که شروین حاجی‌پور بازداشت نشده است و صرفا طی احضاری به او بابت تشویق به ناآرامی تذکر داده شده است. خبرگزاری برنا با اعلام این خبر مدعی شد که بررسی‌های خبرنگارش از کذب بودن این خبرها و آزاد بودن شروین حاجی‌پور حکایت دارد.

شروین حاجی پور پیش از این نیز با خواندن ترانه‌هایی در حمایت از دختر آبی، کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی و رومینا اشراقی نیز با مردم همراهی کرده بود. خواننده‌هایی از سراسر دنیا با شروین حاجی‌پور همراهی کرده و با انتشار ویدئویی از او و یا بازخوانی آهنگ «برای» از این خواننده اعتراضی حمایت کردند. علی پهلوان از خوانندگان گروه پاپ آریان که از اواخرا دهه ۱۳۷۰ به عنوان یکی از اولین گروه‌های پاپ در فضای رسمی پذیرفته شد.، آهنگ «برای» از شروین حاجی پور را بازخوانی کرده است. او همچنین در حساب کاربری خود در تویتر، نوشته است: «برای شروین حاجی پور، مونا برزویی، سیروان، زانیار و تمام عزیزانی که به خاطر اعتراض در بند هستند و به یاد کسانی که از دست دادیم.»