حمله هالند به تمام رکوردها

ستاره نروژی منچسترسیتی با هت‌تریک مقابل منچستریونایتد یادآوری کرد که فوتبال جهان با پدیده نادری مواجه است

هالند در هشت بازی لیگ برتر ۱۴ گل زده است - AFP

برتری منچسترسیتی برابر همشهری پرافتخارش در سال‌های گذشته، اتفاق تازه‌ای نیست، ولی در برد ۳-۶ این تیم مقابل منچستریونایتد، همه چیز تحت تاثیر نمایش فوق‌العاده و هت‌تریک ارلینگ هالند قرار گرفت.

پیتر اشمایکل، دروازه‌بان سابق منچستریونایتد و منچسترسیتی، در تمجید از هالند به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «وقتی بازی هالند را تماشا می‌کنید، ویژگی‌های مهاجمان متفاوتی را در بازی او می‌بینید. او به سبک زلاتان گل می‌زند و بازی‌اش به بازی رونالدو هم شباهت دارد. چند مهاجم بزرگ را همزمان در این بازیکن می‌بینید. به همین دلیل، او خیلی خطرناک است. او بازی مهاجمان بزرگی را دیده و ویژگی‌ها همه آن‌ها را به بازی‌اش افزوده است.»

هالند در هشت بازی لیگ برتر ۱۴ گل زده است و با این روند، می‌تواند در پایان فصل آمار خیره‌کننده‌ای را ثبت کند. پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، درباره مهاجم جدیدش گفت: «اعداد به تنهایی همه چیز را بیان می‌کنند. می‌توان احساس کرد که او همیشه عطش گل زدن دارد. آمار گلزنی او ترسناک است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رکورد بیشترین گل زده در ۱۰ بازی اولیه لیگ برتر، با ۱۱ گل در اختیار میک کوئین، پاپیس سیسه و دیه‌گو کاستا بود، ولی هالند با دو بازی کمتر، توانسته است این رکورد را بشکند.

مایکل اوون در ۴۸ بازی لیگ برتر توانسته بود به سه هت‌تریک برسد و این رکورد را در اختیار داشت، ولی هالند فقط با هشت بازی به این موفقیت رسیده است. او همچنین اولین بازیکن لیگ برتر است که در شروع کارش، در چهار بازی خارج از خانه، متوالی گل می‌زند و جوان‌ترین بازیکنی است که توانسته است به آمار ۲۵ گل زده در لیگ قهرمانان اروپا برسد.

هالند گفت: «پیش از این هرگز در سه بازی متوالی خانگی هت‌تریک نکرده بودم. فوق‌العاده است. این روزها اعتماد‌به‌نفس خوبی دارم. حتی بعد از شکست مقابل لیورپول در کامیونیتی شیلد، هم روحیه‌ام بالا بود. چند روز پیش از دربی منچستر، این احساس را داشتم که قرار است اتفاق ویژه‌ای رخ دهد.»

رکورد گل زده در یک فصل، با ۳۴ گل در اختیار اندی کول و آلن شیرر است و در سال‌هایی ثبت شده است که تعداد تیم‌ها بیشتر بود و هر فصل ۴۲ بازی برگزار می‌شد، ولی هالند با حفظ این روند، می‌تواند این رکورد را در پایان این فصل بشکند. همچنین، رکورد ۱۲ هت‌تریک سرخیو آگرو که در ۹ فصل ثبت کرده است، می‌تواند با این غول نروژی شکسته شود. 

کریس ساتن، مهاجم سابق چلسی، گفت: «اگر هالند در سیتی باقی بماند، می‌تواند رکورد بیشترین گل زده تاریخ لیگ برتر آلن شیرر (۲۶۰ گل) را بشکند. مطمئن نیستم که هری کین بتواند به این رکورد برسد، ولی هالند همه چیز برای این کار دارد. رابی سویج پیش‌بینی کرده است که او در این فصل ۵۱ گل می‌زند. این یک ادعای خنده‌دار نیست. اگر او مصدوم نشود، این رکورد را کاملا در دسترس دارد.»

بیشتر از فوتبال