قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا تمدید می‌شود

نایب‌رئیس فدراسیون گفت که مربی پرتغالی بعد از جام جهانی هم سرمربی تیم ملی خواهد بود

فدراسیون فوتبال با توجه به موج مخالفت‌ها علیه کی‌روش، ترجیح داد درباره همکاری طولانی با مربی پرتغالی حرفی نزند-CHARLY TRIBALLEAU / AFP

وقتی کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران برگشت، زمزمه ادامه همکاری‌‌ با او تا جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ هم مطرح بود، ولی فدراسیون فوتبال تاکید کرد که با مربی پرتغالی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ توافق کرده است.

در واقع فدراسیون فوتبال با توجه به موج مخالفت‌ها علیه کی‌روش، ترجیح داد درباره همکاری طولانی با مربی پرتغالی حرفی نزند ولی عملکرد خوب تیم ملی در اردوی اتریش خیال آن‌ها را برای صحبت درباره تمدید آسوده کرد. ایران در دو بازی تدارکاتی‌ خود، توانست اروگوئه را شکست دهد و با سنگال مساوی کند.

مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون و سرپرست تیم ملی، در برنامه «ورزش و مردم» گفت: «فاز اول قرارداد فدراسیون با کی‌روش تا پایان جام جهانی است. اما بنده طی دو روز آینده گزارشی به تاج می‌دهم تا با توجه به شرایط مناسبی که قرارداد دارد، قرارداد با کی‌روش را تا پایان جام ملت‌ها تمدید کنند و او سرمربی ایران باشد. ما با ایشان صحبت‌ مربوطه را هم انجام داده‌ایم. جام ملت‌ها بلافاصله بعد از جام جهانی آغاز می‌شود و باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او درباره جزئیات قرارداد سرمربی تیم ملی اضافه کرد: «قرارداد کی‌روش ماهی ۵۰ هزار یورو است. قرارداد دستیاران ایشان برای پنج نفر ۳۰ هزار یورو خواهد بود. مجموع قرارداد شش نفر ماهی ۸۰ هزار یورو و این مبلغ خالص است.»

پیش از این گفته می‌شد که قرار است جواد نکونام به عنوان دستیار کی‌روش به کادر فنی اضافه شود و بعد از جام جهانی هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد، ولی حضور سرمربی فولاد در کنار کی‌روش منتفی شده است.

نکونام در نشست خبری پیش از بازی فولاد مقابل مس کرمان، گفت: «از شخص کارلوس کی‌روش تشکر می‌کنم. تاج و نبی به من لطف داشتند و صحبت‌هایی شد؛ اما حرف من این است که با باشگاه فولاد قرارداد دارم و دوست ندارم حتی یک هوادار فولاد از من ناراحت شود. در این قضیه تصمیم‌گیرنده باشگاه فولاد است و من می‌خواهم باشگاه فولاد به بزرگی‌اش ادامه دهد.»

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ خرداد آینده برگزار می‌شود. ابتدا چین میزبان این رقابت‌ها بود، ولی با انصراف این کشور، میزبان جدید از بین قطر، کره جنوبی و اندونزی انتخاب می‌شود.

کی‌روش در دو دوره قبلی جام ملت‌های آسیا هم روی نیمکت ایران بود، ولی نتوانست به انتظار طولانی ایران برای قهرمانی پایان بدهد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، تیم او در مرحله یک‌چهارم نهایی، مغلوب عراق شد. در آن مسابقه، مهرداد پولادی در نیمه اول اخراج شد و پس از تساوی ۳-۳ دو تیم در پایان وقت اضافه، عراق در ضربات پنالتی به برتری رسید.

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هم موفق شد به نیمه‌نهایی برسد، ولی با سه گل، مغلوب ژاپن شد.

بیشتر از فوتبال