شورای مقاومت برای نجات افغانستان از کشورهای اسلامی خواست طالبان را سرنگون کنند

عضو شورای مقاومت: طالبان قاتل، دروغگو، افراطی و نامردند

شماری از اعضای شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان طی یک نشست در کشور عراق از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی خواستند برای مبارزه با طالبان متحد شوند. شماری از اعضای این شورا از دولت‌ها خواستند که طالبان را به رسمیت نشناسند و به آنان فشار وارد کنند تا سقوط کنند یا حاضر به گفت‌وگو شوند.

عطا محمد نور، محمد محقق، عبدالله قرلق و رحمت‌الله یارمل، از اعضای شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در نشست روز پنجشنبه در عراق از آنچه در افغانستان می‌گذرد ابراز نگرانی کردند و از جهان به‌ویژه کشورهای اسلامی خواستند تا برای مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان متحد شوند.

این افراد طالبان را به ارتکاب جنایت در افغانستان متهم کردند و از جهان خواستند این گروه را به رسمیت نشناسند.

عطا محمد نور، از اعضای شورای مقاومت برای نجات افغانستان در این نشست گفت طالبان رابطه نزدیک با گروه‌های تروریستی دارد و هیچ تفاوتی میان این گروه و سایر گروه‌های تروریستی دیده نمی‌شود.

او حضور القاعده را در افغانستان نگران‌کننده خواند و گفت حدود ۶۰۰ تن از افراد القاعده در این کشور حضور دارند. او گفت بیش از ۴۰۰۰ نفر از افراد داعش در افغانستان حضور و فعالیت دارند.

نور از فعالیت گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستانی، تحریک اسلامی ترکستان شرقی چین، حرکت اسلامی ازبکستان، تحریک اسلامی ازبکستان، جهاد اسلامی، جیش محمد، سپاه محمد و لشکر طیبه در افغانستان خبر داد و گفت القاعده و داعش داعیه جهاد جهانی و منطقه‌ای دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عطا محمد نور در این نشست جهان اسلام را برای مبارزه با تروریسم فراخواند و گفت پیش از این‌که دیر شود،‌ جهان باید علیه این تهدیدها مبارزه کند.

محمد محقق در این نشست گفت اعضای طالبان دروغ‌گو و جنایت‌کار‌ند و پیش از آن‌که افغانستان به طالبان تسلیم شود، تبلیغات گسترده‌ای برای موجه جلوه دادن این گروه وجود داشت و گفته می‌شد که آنان تغییر کرده‌اند. محقق افزود نقض روزافزون حقوق بشر، بازداشت، شکنجه و قتل مردم، زندانی کردن و سرکوب زنان معترض، منع زنان و دختران از کار و تحصیل، نشان‌دهنده این است که طالبان هیچ تغییری نکرده‌اند.

به گفته محقق، درحالی‌که گفته می‌شد تبعیض قومیتی در این گروه وجود ندارد، اما طالبان اقوام غیر پشتون را نپذیرفته‌اند و تاجیک‌ها را در پنجشیر و اندراب، هزاره‌ها را در بلخاب و ازبک‌ها را در تخار قتل‌عام کردند و در مناطق پشتون‌نشین نیز پشتون‌های میانه‌رو را کشتند و نیز شیعیان و هزاره‌ها را مورد بی‌احترامی و آزار قرار دادند.

محمد محقق گفت ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که فریب خورد و باور کرد طالبان تغییر کرده‌اند، با آنان توافقنامه صلح امضا کرد و درنتیجه آن امروز مردم افغانستان قتل‌عام می‌شوند و از شدت فقر فرزندانشان را می‌فروشند.

محقق در این نشست گفت که آمریکا افغانستان را با تمامی تجهیزات نظامی به طالبان تسلیم کرد و این گروه مردم افغانستان را قتل‌عام و حقوق زنان را نقض می‌کنند. 

رحمت‌الله یارمل، یکی دیگر از اعضای شورای مقاومت برای نجات افغانستان در این نشست اعضای طالبان را قاتل، تاریک فکر،‌افراطی و نامرد خواند و گفت طالبان نماینده مردم افغانستان نیستند، آنان با زندگی انسانی، پیشرفت و زندگی مدرن مخالف‌اند. او افزود طالبان حقوق مردم را نقض می‌کنند، جوانان را می‌کشند و آزادی‌های مردم را سلب کرده‌اند.

یارمل گفت که طالبان در ۲۰ سال گذشته هزاران تن را به قتل رسانده‌اند و مدرسه‌های دخترانه را در بخش‌های پشتون‌نشین از ۱۵ سال پیش تعطیل کرده‌اند. او به سخنان عمران خان‌ اشاره کرد که گفته بود در فرهنگ مردم پشتون آموزش معنا ندارد. یارمل گفت زمانی که هبت‌الله و عمران خان نبودند، کبرا نورزی، از قوم هبت الله (رهبر طالبان) وزیر بهداشت افغانستان بود.

عبدالله قرلق، یکی دیگر از اعضای شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در نشست عراق گفت طالبان در یک‌سال گذشته با نام اسلام در این کشور به تخریب دین پرداخته‌اند. او گفت سال‌ها برای گفت‌وگو و مذاکره با طالبان تلاش کرده است، اما اعضای این گروه هیچ‌گاه حاضر به گفت‌وگو و صلح نشدند.

بیشتر از جهان