طالبان املاک شماری از ساکنان تاجیک پلخمری را ویران کردند

تلاش طالبان برای شناسایی نزدیکان اعضای جبهه مقاومت در پنجشیر ادامه دارد

ساکنان پلخمری گفتند طالبان حتی سوگند به قرآن را نادیده گرفتند و خانه‌های آنان را ویران کردند- عکس دشت کیله‌گی از ایندیپندنت فارسی 

ساکنان شهر پلخمری، مرکز استان بغلان، از ویران شدن خانه شماری از اهالی این شهر خبر می‌دهند. این منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان خانه و زمین شماری از ساکنان مناطق کیله‌گی و پایپ‌لاین شهر پلخمری را خراب کرده‌اند.

به گفته این منابع، طالبان از یک هفته پیش ویران کردن خانه‌های کسانی که تاجیک‌تبار و به ویژه اندرابی‌اند، در دستور کار قرار داده‌اند. یکی از کسانی که خانه‌اش در دشت کیله‌گی ویران شده است، به ایندیپندنت فارسی گفت: «زنان قرآن‌به‌دست نزد طالبان رفتند و با گریه و زاری به آنان التماس کردند از این کار دست بردارند اما طالبان همه را تهدید کردند که اگر از خانه‌هایشان خارج نشوند، خانه را روی سرشان خراب خواهند کرد.»

این ساکن شهر پلخمری ضمن ارسال تصاویری، گفت که طالبان تنها زمین‌ها و خانه‌های تاجیک‌تباران دشت کیله‌گی و پایپ‌لاین را ویران می‌کنند و به املاک پشتون‌تبارها کاری ندارند.

گفته می‌شود طالبان تاکنون حدود ۱۰۰ خانه و زمین اهالی تاجیک‌ این شهر را ویران کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک سال گذشته که نیروهای جبهه مقاومت در کوه‌های اندراب و خوست استان بغلان با طالبان می‌جنگند، این گروه ده‌ها تن از ساکنان اندراب و خوست را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت کشته یا بازداشت و شکنجه کرده‌اند و ده‌ها خانواده را هم از خانه‌هایشان کوچانده‌اند.

در همین حال منابعی در شهرستان دره عبدالله خیل هم به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان برای شناسایی خانواده‌ها و نزدیکان اعضای جبهه مقاومت پنهانی به خانه اهالی دره می‌روند و به حرف‌‌های مادران و همسران نزدیکان اعضای جبهه گوش می‌دهند و اگر کسی در مورد آنان صحبت یا گریه کند، آنان را از خانه‌هایشان بیرون می‌کنند و کوچ می‌دهند.

طالبان روز ۲۰ شهریور برای سرکوب نیروهای جبهه مقاومت در بخش‌هایی از پنجشیر، حملات گسترده‌ای را آغاز کردند. آن‌ها هشت تن از نیروهای این جبهه را به اسارت گرفتند و سپس تیرباران کردند. طالبان در روز ۲۲ شهریور هم از چند جهت به نیروهای مقاومت در شهرستان دره حمله کردند و حاجی ملک خان، از فرماندهان جبهه مقاومت، و ۲۰ تن از افرادش به گلوله بستند و پس از این رویداد، برای چندمین بار بازداشت، شکنجه و کوچ اجباری ساکنان پنجشیر را آغاز کردند.

بر اساس گزارش‌ها، طالبان در دو هفته گذشته بیش از ۳۰ خانواده ساکن شهرستان دره را به کوچ وادار کرده‌اند.

بیشتر از جهان