مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا دیگر استفاده از ماسک را توصیه نمی‌کند

منتقدان می‌گویند این تغییر، زندگی افراد در معرض خطر را تهدید می‌کند

دستورالعمل‌های ملی جدید مقابله با ویروس کرونا از طرف این مرکز منتشر شده است-SAKIS MITROLIDIS / AFP

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا (سی‌دی‌سی) دیگر استفاده از ماسک را برای مراقبت‌های بهداشتی توصیه نمی‌کند، مگر اینکه به گفته این مرکز، در مناطقی که کرونا به طور گسترده شیوع یافته، زندگی کنید. 

دستورالعمل‌های ملی جدید مقابله با ویروس کرونا از طرف این مرکز منتشر شده است.

دستورالعمل‌های جدید می‌گوید: دلیل این تغییرها شمار زیاد افرادی است که به‌دلیل تزریق واکسن یا ابتلا به کرونا، ایمنی لازم را کسب کرده‌اند.

این دستورالعمل همچنین می‌گوید در دسترس بودن درمان‌های موثر و ابزارهای پیشگیری به افزایش ایمنی افراد کمک کرده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفت پزشکان در مکان‌هایی مانند اتاق جلسه کارکنان نیازی به استفاد از ماسک ندارند. توصیه به لغو چنین الزام‌هایی در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان، حتی در حالی‌که هنوز هر روز صدها نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا می‌میرند، بلافاصله باعث ایجاد جنجال‌هایی شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر جرمی. اس. فاوست، پزشک طب اورژانس در بریگام و بیمارستان زنان، از تصمیم این مرکز انتقاد کرد. او در مقاله‌‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد نوشت که تغییر دستورالعمل‌های ملی یک «سیاست وحشتناک» است و «این تغییر، زندگی افراد در معرض خطر را تهدید می‌کند». برخی کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند به روز کردن‌ دستورالعمل‌ها از طرف مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا باعث خواهد شد که افراد کمتری در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان ماسک بزنند و این موضوع بیماران و پزشکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اما یکی از مدافعان دستورالعمل‌های جدید گفت اگر این دستورالعمل‌ها را درست مطالعه کنید متوجه می‌شوید که به‌وضوح به مراقبت و نگهداری از ساکنان خانه‌های سالمندان توجه شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا هنوز استفاده از ماسک را حتی در مکان‌هایی که خطر انتقال ویروس در سطوح پایینی وجود دارد توصیه می‌کند.

برای مثال، این مرکز توصیه می‌کند در خانه سالمندان یا برای مراقبت از بیماران با ریسک بالا، پزشکان از ماسک استفاده کنند. منتقدان می‌گویند این دستورالعمل هیچ اثر فوری‌ای در بیشتر مناطق آمریکا از جمله در ایالت‌‌های ماساچوست، کنتیکت و رود آیلند نخواهد داشت. این ایالت‌ها‌ هم‌اکنون با مسئله شیوع کرونا درگیرند.

بیشتر از جهان