انتقاد از ماسک صورت تولید شده در شرکت کیم کارداشیان

انتقاد از کیم کارداشیان برای تبلیغ ماسک صورت مشکی به جای «رنگ بدن»، برای یک مدل سیاه پوست

عکس از حساب کاربری کیم کارداشیان در توییتر Kim Kardashian West/Twitter

هفته گذشته، کیم کارداشیان ستاره برنامه «واقعیت» خط جدیدی را برای تولید ماسکهای غیرپزشکی صورت، ازطریق نشان تجاری‌اش اسکیمز که تولید کننده «گن بدن» است، راه‌اندازی کرد. او در توییتر خود نوشت: «پنج طیف رنگ بدن»

این نشان تجاری همچنین اعلام کرده است که برای حمایت از تلاش‌های امدادی به کووید۱۹، ده هزار ماسک اهدا کرده است، و در تارنمای شبکه‌های اجتماعی نوشت: «اسکیمز ۱۰ هزار ماسک بدون درز(یکپارچه دوخته شده) به شرکای خیریه‌اش‌، بیبی تو بیبی، گود پلاس فاندیشن، مرکز غذای لس‌آنجلس، و اتحادیه کارگران خانگی ملی، اهدا می‌کند.»

در حالی که طیف گسترده‌ای از ماسک‌ها در بین هواداران  کارداشیان وست محبوبیت زیادی یافته و تنها در عرض یک ساعت به فروش رسیده است، منتقدان سریعا اظهار داشتند که مدل سیاه‌پوستی که در این تبلیغات نمایش داده شد، ماسک رنگ مشکی پوشیده است، نه رنگی که واقعا با پوست صورتش هماهنگ باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک نفر در توییتر نوشت: «کیمبرلی، آیا قرار است مشکی، رنگ بدن او باشد؟» و دیگری افزود: «شما خوب می‌دانید که سیاه پوست‌ها، به رنگ مشکی نیستند، همان‌طور که سفید پوست‌ها به رنگ کاغذ سفید نیستند.»

سومین کاربر توییتر اظهار داشت: «طیف رنگ بدن برای مدل سیاه پوست، نادرست، توهین‌آمیز و از لحاظ  فرهنگی دور از ذهن است» و دیگری نوشت: «انگار او ۸۰ طیف رد کرده تا به رنگ سیاه برسد.»

برخی هم تاکید داشتند که فقط ماسک مشکی نیست که در نشان دادن درست طیف گسترده و مختلف رنگ پوست، مشکل دارد.

یکی از کاربران توییتر نوشت: «تنها مورد درست، طیف رنگی میانی است. رنگ سفید هم برای شخص سفید پوست رنگ بدن نیست.  کاربر دیگری موافقت کرد، و افزود:«رنگ سفید برای افراد سفیدپوست نیست.»

با وجود آن که چندین شرکت پوشاک در حال حاضر ماسک‌هایی را  برای عموم مردم تهیه می‌کنند و به فروش می‌رسانند، کاربران دیگر هم  ازاین ستاره برنامه واقعیت (برنامه تلویزیونی) انتقاد کردند.

یک نفر نوشت:« این کار خیلی غیرعاطفی است. مردم عزیزانشان را از دست می‌دهند. شرم بر شما که از موضوعی با این میزان دشواری، کسب منفعت می کنید.»

کارداشیان وست یا اسکیمز هنوز به این واکنش شدید، پاسخی نداده است. در عوض، این شرکت سازنده گن بدن به سادگی طرفداران خود را دررسانه‌های اجتماعی مطلع کرده است که دسته جدیدی از ماسک‌ها از هفته آینده در دسترس خواهد بود.

اسکیمز در توییتر خود نوشت: «متأسفانه ماسک‌های صورت اسکیمز امروز به فروش رسیده‌اند، اما ما در حال همکاری با شریک محلی خود در لس‌آنجلس هستیم تا هرچه سریعتر تولید را افزایش دهیم. دسته بعدی از هفته آینده در دسترس خواهد بود، لطفاً برای دریافت جزئیات بیشتر در آینده، ثبت نام کنید. از حمایت شما سپاسگزارم.»

این اولین بار نیست که در فضای اجتماعی، از نشان تجاری اسکیمز انتقاد می‌شود.

سال گذشته، این نشان تجاری پس از آن که نام «کیمونو اینتیمیت» را برای  گن‌های بدن انتخاب کرد، با انتقاد بسیار شدیدی روبه‌رو شد. مردم، کارداشیان وست را به دلیل انتخاب نام «کیمونو» که یک لباس سنتی ژاپنی است، به عنوان «توهین فرهنگی» محکوم کردند.

ستاره برنامه تلویزیونی «با کارداشیان‌ها باشید» بعداً عذرخواهی کرد و نام این «برند» را به «اسکیمزسولوشن ویر» تغییر داد.

© The Independent

بیشتر از زندگی