حملات سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق ادامه دارد

حملات توپخانه‌ای و پهپادی به اقلیم کردستان از روز شنبه آغاز شد

رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران می‌گویند حملات به اقلیم کردستان با هدف «گوشمالی» گروه‌های کرد مخالف انجام‌ می‌شود-  تصویر از خبرگزاری ایرنا

در ادامه حملات سپاه به اقلیم کردستان در خاک عراق،‌ خبرگزاری مهر گزارش داد که نیروی زمینی سپاه پاسداران صبح سه‌شنبه، پنجم مهر، مقر گروه پژاک در منطقه چومان، واقع در نوار مرزی ایران و عراق را منهدم کرده است. این خبرگزاری تصاویری هم از این حمله توپخانه‌ای و پهپادی منتشر کرده است.

سپاه پاسداران ​​روز دوشنبه هم اعلام کرده بود که مقر گروه‌ کومله و حزب دموکرات در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است.

نیروی زمینی سپاه از روز شنبه حملات توپخانه‌ای به مقر به ادعای خود «گروهک‌های تروریستی» در شمال عراق را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اقلیم کردستان عراق سال‌ها است که هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی سپاه پاسداران قرار دارد و مقام‌های جمهوری اسلامی این منطقه را تهدیدی علیه خود می‌دانند.

دور تازه حملات به این اقلیم در حالی آغاز شد که شماری از ساکنان اقلیم کردستان عراق در حمایت از اعتراض‌های سراسری در ایران، مقابل دفتر سازمان ملل متحد در اربیل تجمع کردند.

مقام‌های جمهوری اسلامی اعتراض‌ها در مناطق کردنشین ایران به قتل مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد را به گروه‌های کرد مخالف رژیم نسبت می‌دهند و می‌‌کوشند با این دستاویز، معترضان را در این مناطق سرکوب کنند.

خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران هم نوشته‌اند که این حملات «در پاسخ به اقدام‌های اخیر گروهک‌های کومله و دموکرات برای ایجاد آشوب و اغتشاش در شهر‌های مرزی» انجام می‌شوند.