سپاه پاسداران اعلام کرد حملات توپخانه‌ای در نوار مرزی کردستان عراق ادامه می‌يابد

خبرگزاری رویترز نیز عصر روز شنبه، در گزارشی به‌نقل از منابع دولتی ایران تایید کرد نیروهای سپاه پاسداران مناطقی از کردستان عراق در شمال شهر اربیل را هدف قرار داده‌اند

چند ساعت بعد از آنکه اعلام شد نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه‌های نیروهای احزاب کرد مخالف نظام جمهوری اسلامی را در نوار مرزی با کردستان عراق هدف قرار داده‌اند، روابط عمومی قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» سپاه پاسداران اعلام کرد حملات توپخانه‌ای به این مناطق ادامه خواهد یافت.

حملات توپخانه‌ای روز شنبه سپاه پاسداران کمتر از یک روز بعد از انتشار گزارش‌هایی از عقب‌نشینی نیروهای انتظامی-امنیتی حکومت ایران در برابر معترضان در شهرستان اشنویه، در استان آذربایجان غربی، انجام شد.

 شهرستان اشنویه، در جنوب ارومیه، حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در نوار مرزی با کردستان عراق واقع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز نیز عصر روز شنبه ۲ مهر، در گزارشی به‌نقل از منابع دولتی ایران تایید کرد نیروهای سپاه پاسداران مناطقی از کردستان عراق در شمال شهر اربیل را هدف قرار داده‌اند.

رویترز در ادامه این گزارش نوشت حکومت ایران نیروهای احزاب کرد مستقر در نوار مرزی با عراق را مسئول ناآرامی‌ها و تجمع‌های ضدحکومتی روزهای گذشته در شهرهای کوچک و بزرگ استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی معرفی می‌کند.

سازمان حقوق بشری هەنگاو نیز بعد‌ازظهر روز شنبه در خبری فوری نوشت توپخانه‌های سپاه پاسداران، مستقر در اشنویه، هم‌اکنون در حال بمباران ارتفاعات مرزی اقلیم کردستان عراق و کوهستان‌های بَربَزین و سَقر است.

شبکه خبری العربیه بعدازظهر شنبه به‌نقل از منابع کردزبان نوشت: «توپخانه ایران منطقه مرزی سیدکان، در شمال شهر اربیل، را گلوله‌باران کرد.»

مناطق مرزی کردستان عراق پیش‌تر هم بارها هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی نیروهای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند. از شمار قربانیان و خسارت‌های حملات روز شنبه هنوز گزارش و خبر موثقی در دست نیست.