نشان خانواده سلطنتی بریتانیا تغییر کرد

اداره پست کاخ، اولین اقلام پستی خود با نشان جدید را روز سه‌شنبه ارسال کرد

بریتانیا به تدریج سکه‌، اسکناس‌ و تمبرهایی با تصویر شاه چارلز سوم خواهد داشت- رویترز

کاخ باکینگهام از نشان جدید چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، رونمایی کرد. این نشان پادشاهی روی ساختمان‌های دولتی و صندوق‌ پست‌های قرمزرنگ درج می‌شود.

به گزارش رویترز، نمادی که پادشاه جدید از میان طرح‌های دانشکده اسلحه برگزید، شامل دو حرف C و R، حروف ابتدایی Charles و Rex، ترجمه لاتین واژه پادشاه، به همراه تصویری از تاج پادشاهی است.

نسخه‌ای از این نشان که در اسکاتلند استفاده می‌شود، با تاج اسکاتلند خواهد بود.

این نشان جایگزین مهرونشان «ئی۲آر» EIIR ملکه الیزابت خواهد شد که اوایل این ماه پس از ۷۰ سال سلطنت درگذشت.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم برای جایگزینی نشان‌ها به تشخیص سازمان‌ها خواهد بود و این روند به‌تدریج پیش خواهد رفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره پست کاخ، اولین اقلام پستی خود با نشان جدید را روز سه‌شنبه ارسال کرد.

به این ترتیب بریتانیا به تدریج سکه‌ها، اسکناس‌ها و تمبرهایی با تصویر شاه چارلز سوم خواهد داشت.

آن جسوپ، مدیر اجرایی ضرابخانه سلطنتی، گفت: «اولین سکه‌هایی که تمثال و نماد اعلیحضرت شاه چارلز سوم را بر خود دارند، بر حسب تقاضای بانک‌ها و دفاتر پست به چرخه وارد می‌شوند. این بدان معنا است که تا چند سال‌ آینده، سکه‌های شاه چارلز سوم و ملکه الیزابت دوم در بریتانیا به صورت مشترک در گردش خواهند بود.»

روند جایگزینی مدتی طول خواهد کشید چرا که به تخمین ضرابخانه سلطنتی، حدود ۲۷ میلیارد سکه با تمثال ملکه فقید در بریتانیا در گردش است.

بانک مرکزی بریتانیا نیز اعلام کرد که انتظار می‌رود اسکناس‌ها با تصویر شاه چارلز تا اواسط سال ۲۰۲۴ وارد گردش شوند و تا پایان سال، از تصاویر اسکناس‌های به‌روزشده رونمایی خواهد شد.

پست سلطنتی هم اعلام کرد که تصویر فعلی ملکه فقید که در تمبرهای روزانه استفاده می‌شود، به‌روز خواهد شد تا تصویری از شاه چارلز باشد. این تمبرهای جدید پس از اتمام موجودی فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرند..

بیشتر از زندگی