خبرگزاری فارس کارزار فیلتر دائمی اینستاگرام راه انداخت 

فارس: صاحبان کسب‌‌وکارهای مجازی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند به «سکوهای داخلی» کوچ کنند

خبرگزاری فارس مقدمات فیلترینگ همیشگی رسانه‌های اجتماعی خارجی در ایران را خواستار شد - AFP

خبرگزاری فارس، ارگان رسانه‌ای وابسته به سپاه پاسداران، با راه‌اندازی کارزاری، از «نهادهای ذی‌ربط در قوای سه‌گانه» خواست با فیلتر دائمی اینستاگرام، «مقدمات فیلترینگ همیشگی رسانه‌های اجتماعی خارجی» در ایران را فراهم کنند.  

بر اساس ادعای این خبرگزاری، «بسترهای خارجی خصوصا اینستاگرام» در سال‌های گذشته به فضایی برای «ترویج آسیب‌های اجتماعی، تخریب ارزش‌های فرهنگی، تلاش برای فروپاشی هویت ملی نوجوانان کشور، انحراف اعتراض‌ها از مسیر طبیعی به سوی اغتشاش و تخریب اموال عمومی مردم و صدمات مالی و‌ جانی به شهروندان» تبدیل شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این کارزار که درخواست آن برای مرکز ملی فضای مجازی، کمیسیون امنیت ملی مجلس، قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شد، از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواسته شده است که از ادامه فعالیت اینستاگرام تا زمانی که قوانین جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، جلوگیری شود.

خبرگزاری فارس به صاحبان کسب‌‌وکارهای مجازی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، توصیه کرد که به «سکوهای داخلی» مانند سلام، شیپور، دیجی‌کالا، روبیکا و سایر پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند. طبق ادعای این خبرگزاری، پلتفرهای داخلی «امکانات خوبی» دارند اما چون امکانات آن‌ها معرفی نشده‌ است، کسب‌وکارهای آنلاین به اینستاگرام وابسته شده‌اند.

بیشتر از تکنولوژی