رهبر ماموریت آمریکا برای افغانستان: برای گفت‌وگو با نمایندگان افغانستان آماده‌ام

کارن دکر: آمریکا در یک سال گذشته ۱.۱ میلیارد دلار به افغانستان کمک کرد و به این روند ادامه می‌دهد

کارن دکر، تجربه هفت سال ماموریت دیپلماتیک در افغانستان را دارد‌ ـ Twitter/HashteSubhDaily

کارن دکر، دیپلمات آمریکایی که تجربه دست‌کم هفت سال ماموریت سیاسی در افغانستان را دارد، روز شنبه دوم مهر، در رشته توییتی، از آغاز کارش در مقام «رهبر ماموریت ایالات متحده برای افغانستان» در دوحه خبر داد. دکر با اعلام این خبر، نوشت برای گفت‌و‌گو با نمایندگان و شهروندان افغانستان آماده است و تلاش می‌کند روابط نزدیکی با افغان‌ها ایجاد کند.

او مشخص نکرد که منظور از نمایندگان و شهروندان افغانستان گروه طالبان است یا گروه‌های مخالف طالبان و جامعه مدنی افغانستان. اما با توجه به اینکه در یک سال گذشته مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر به نتیجه ملموسی در زمینه تشکیل حکومت فراگیر، بازگشایی مدارس دخترانه و رعایت حقوق بشر در این کشور نرسیده است، انتظار می‌رود که این بار باب گفت‌وگوی نمایندگان دیپلماتیک آمریکا به روی گروه‌های مخالف طالبان و نمایندگان مردم افغانستان باز شود.

کارن دکر در این رشته توییت، اعلام کرد که کشورش تاکنون ۱.۱ میلیارد دلار به افغانستان کمک بشردوستانه کرده است و به این روند ادامه خواهد داد. او همچنین نوشت: «ما علاوه بر نیازهای اساسی، از برنامه‌هایی که متمرکز بر ترویج و ارتقای حقوق بشر و حقوق زنان و دختران باشد، حمایت می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر جدید ماموریت آمریکا برای افغانستان همچنین از قطر برای میزبانی ماموریت دیپلماتیک آمریکا در افغانستان، قدردانی کرد و نقش این کشور در مذاکرات صلح و میزبانی از ماموریت‌های سیاسی و پناهجویان افغان را به‌مثابه تلاشی بزرگ برای تامین صلح و ثبات در منطقه دانست. دکر تاکید کرد: «ما با متحدان، شرکا و حامیان ذی‌نفع بین‌المللی خود، به حمایت از مردم افغانستان و گرامیداشت فرهنگ متنوع این کشور ادامه خواهیم داد.»

کارن دکر در زمینه حل منازعات و مدیریت بحران تخصص دارد و پیش از این، از سپتامبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۰، در مقام معاون سفیر آمریکا در کابل، مشغول به کار بود. دکر همچنین بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، ماموریت نمایندگی غیرنظامی آمریکا در شرق افغانستان را بر عهده داشت. او پیش از آن، سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ در قندهار و غزنی ماموریت داشت.

ماموریت دیپلماتیک آمریکا برای افغانستان در قطر، در یک سال گذشته، تسهیل‌کننده مذاکرات صلح و روند انتقال همکاران افغان دولت آمریکا و افراد در معرض خطر از افغانستان به آمریکا نیز بود.