زلنسکی از تصادف رانندگی جان سالم به در برد

کاروان موتوری همراه رئیس‌جمهوری اوکراین یک سانحه رانندگی داشت اما به زلنسکی آسیبی نرسیده است

 خبرگزاری تاس به نقل از دبیر سرویس مطبوعاتی ولادیمیر زلنسکی، اعلام کرد که کاروان موتوری همراه رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنجشنبه یک سانحه رانندگی داشته اما به زلنسکی آسیبی نرسیده است.

در نتیجه برخورد یک خودرو به خودرو حامل زلنسکی، او جراحت‌هایی جزئی برداشته است. سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی رئیس‌جمهوری اوکراین، در این مورد گفت که با وجود تصادف خودرو حامل رئیس‌جمهوری اوکراین با یک خودرو اسکورت، هیچ آسیب جدی گزارش نشده است.

پزشکان همراه رئیس دولت اوکراین پس از ارائه کمک‌های اولیه به راننده خودرو و تماس با آمبولانس و معاینه کامل ولودیمیر زلنسکی، سلامت او را تایید کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه تایمز لندن ۲ مارس ۲۰۲۲ از سه تلاش برای ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، خبر داده بود. به گفته منابع آگاه این ترورها را تیم‌های ترور تحت‌ حمایت کرملین ترتیب داده بودند که بنا به گفته اولکسی دنیلوف، دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین، با کمک عناصر ضدجنگ در سرویس امنیت فدرال روسیه، خنثی شدند.

در روزهای گذشته اخبار متعددی از پیشروی نظامی اوکراین علیه نیروهای روسیه منتشر شد. ارتش اوکراین دوشنبه، ۱۲ سپتامبر، اعلام کرد که موفق شده است پس از ضدحمله گسترده به نیروهای روسیه، ۲۰ شهرک و روستا در مناطق خارکیف و دونتسک را که مهم‌ترین آن‌ها شهرهای راهبردی بالاکلیا و ایزیوم‌اند، آزاد کند.

همچنین طبق گزارش‌های منتشرشده، نیروهای روسیه در حال عقب‌نشینی از مناطق شمال و شرق اوکراین‌اند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در خصوص حملات این کشور به ارتش روسیه گفت که نزدیک به شش هزار کیلومترمربع از اراضی تصرف‌شده باز پس گرفته شده‌اند. ولودیمیر زلنسکی در ویدیویی با توضیح این موضوع تاکید کرد: «از ابتدای سپتامبر، سربازان ما شش هزار کیلومترمربع از خاک اوکراین را در شرق و جنوب آزاد کرده‌اند و ما همچنان در حال حرکت رو به جلوییم.»

بیشتر از جهان