در سالگرد پیمان صلح «ابراهیم»، وزیر خارجه امارات متحده عربی وارد تل‌آویو شد

پیش‌بینی‌ می‌شود که امارات متحده عربی طی چند سال آینده به یکی از ۱۰ شریک اصلی تجاری اسرائیل تبدیل شود

در دومین سالگرد امضای «پیمان ابراهیم»، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی، در راس یک هیات بلندپایه تجاری-اقتصادی، برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های اسرائيلی وارد تل‌آویو شد. سفر هیات اماراتی به اسرائيل چند روز طول خواهد کشید.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی شامگاه چهارشنبه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ (۱۴ سپتامبر)، در گزارشی به ‌نقل از وزارت خارجه این کشور، هدف از انجام این سفر را گفت‌وگو درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه و چشم‌انداز همکاری‌های مشترک آینده میان ابوظبی و تل‌آویو معرفی کرد.

همزمان، امیر هایک، نخستین سفیر اسرائیل در امارات متحده عربی، روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد همکاری‌های مشترک دو کشور طی سال‌های آینده گسترده‌تر شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ گفته سفیر اسرائیل در ابوظبی، حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، در قیاس با ‌مدت مشابه در سال قبل، ۱۱۷ درصد بیشتر شده است.

پیش‌بینی‌ می‌شود که امارات متحده عربی طی چند سال آینده به یکی از ۱۰ شریک اصلی تجاری اسرائیل تبدیل شود.

در سپتامبر ۲۰۲۰، با حمایت‌های دولت وقت آمریکا، امارات متحده عربی و اسرائيل قراردادی برای عادی‌سازی روابط میان خود امضا کردند.

تا پیش از تغییر رویکرد امارات متحده عربی، مصر و اردن تنها کشورهای عربی منطقه به‌شمار می‌رفتند که با اسرائیل روابط دیپلماتیک و تجاری داشتند.

از آن زمان تاکنون، مقام‌های دولتی دو کشور دیدارهای رسمی دارند و ده‌ها قرارداد و موافقت‌نامه تجاری در زمینه‌های مختلف، از جمله سرمایه‌گذاری‌های مشترک، خدمات بانکی، فناوری نوین، ساخت‌وساز، و  گردشگری میان دو کشور امضا شده است.

پس از امارات متحده عربی، سه کشور دیگر عربی، بحرین، مراکش و سودان، نیز برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائيل اقدام کردند. این قرارداد «پیمان ابراهیم» نام گرفته است.

بیشتر از جهان