موزه‌ای شخصی با هدف معرفی تاریخ برای جوانان سعودی

عمر الزبیدی که به تاریخ عربستان سعودی وابستگی عاطفی دارد، یک موزه با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری تاسیس کرده است

«تاریخ عربستان دشوار و پیچیده است و ما آن را -از طریق موزه- ساده می‌کنیم» - reuters

این موزه با نام موزه کاخ (The Palace Museum) در ریاض، جوانان سعودی را با تاریخ این کشور آشنا می‌کند.

عمر گفت: «من این مکان را ایجاد کردم، زیرا تاریخ عربستان سعودی سزاوار حفظ و برجسته شدن برای جوانان و نسل آینده کشور است.»

او براین باور است که: «اگر من این کار را نکنم، هیچ کسی اقدام به این کار نخواهد کرد.»

عمر درباره موزه کاخ (The Palace Museum) صحبت کرد و گفت که این موزه با ادغام دو موزه ساخته شده و دارای ۱۳ بخش است که شامل آثار باستانی سلطنتی و هنری می‌شود. ارزش کل این آثار باستانی بالغ بر دو میلیارد دلار است.

او درباره برجسته کردن تاریخ با راه‌اندازی این موزه می‌گوید: «با استفاده از این بعد تاریخ عربستان، تلاش کرده‌ام تا تاریخ را به سادگی بیان کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پانوراما یا چشم‌انداز موزه او با آماده شدن قبایل برای جنگ آغاز می‌شود. او دلیل گذاشتن این منظره را چنین بیان داشت: «همه بتوانند ببینند که مردم در گذشته چقدر ساده زندگی می‌کردند.»

او معتقد است که: «تاریخ عربستان دشوار و پیچیده است و ما آن را -از طریق موزه- ساده می‌کنیم.»

عمر در مورد آثار باستانی موجود در این موزه گفت: «پدرم تمام این تابلوها را پس از به قدرت رسیدن پادشاه سعودی، ملک سعود، در یک حراج عمومی عرضه شده به‌وسیله آن حکومت، خریداری کرده بود.

او در مورد با ارزش‌ترین اثر موجود در موزه خود گفت: «نایاب‌ترین اثر موجود در موزه «تخت سلطنتی» است. قبلا در الناصریه بود و اکنون به‌عنوان الماس این موزه به شمار می‌رود.»

عمر می‌گوید: «این موزه هرگز به مکانی برای کسب درآمد تبدیل نخواهد شد. تنها سرمایه‌گذاری ما این است که به جوانان فرصتی بدهیم تا درباره تاریخ عربستان آگاهی به دست آوردند و صحبت کنند.»

© IndependentUrdu

بیشتر از فرهنگ و هنر