همکاری جشنواره دریای سرخ و ونیتی‌فر در ونیز برای تجلیل از فیلمسازان سینمای عرب

مراسم در مکانی مشرف به کانال بزرگ ونیز برگزار شد و ستارگان سینمای جهان، مدل‌ها و شخصیت‌های برجسته در آن حضور داشتند

این جشن شامگاه جمعه، دوم سپتامبر، در ونیز برگزار شد - Ammar ABD RABBO/ Independent Persian

در مراسمی که شامگاه جمعه، دوم سپتامبر، در ونیز برگزار شد، جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ و مجله مد ونیتی‌ فر(vanity fair) از شش چهره زن برجسته که در قلب صنعت فیلم عرب فعالیت می‌کنند، تقدیر کردند.

هیفا المنصور، عهد کامل، سمیه ریدا، کوثر بن هانیه، هند صبری و درة زروق شش زن خارق‌العاده‌ای‌اند که به هموار کردن مسیر صنعت فیلم در MENA کمک می‌کنند.

جمعه شب، در میانه جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ (RSIFF) و ونیتی فر در کنارهم از استعدادهای زنان الهام‌بخش مقابل و پشت دوربین، تجلیل کردند؛ زنانی که صنعت فیلم را شکل می‌دهند و داستان‌های فوق‌العاده‌ای خلق می‌کنند که در سراسر جهان طنین‌انداز می‌شوند و مخاطب دارند.

کارلا برونی، خواننده، آهنگساز و‌ همسر رئیس‌جمهوری سابق فرانسه، نیکلاس سارکوزی، یکی از مهمانان ویژه این مراسم بود.  

جشن در مکانی مشرف به کانال بزرگ ونیز برگزار شد و ستارگان سینمای جهان، مدل‌ها و شخصیت‌های برجسته شرکت‌کننده در جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ، رویداد سالانه جدید جده که امسال از اول تا ۱۹ دسامبر برگزار خواهد شد، حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این رویداد، از سه زن تاثیرگذار عربستان سعودی تقدیر شد؛ از جمله فیلمساز تحسین‌شده، هیفا المنصور که اولین فیلم پیشگامانه‌ او، «وجده»، جنبشی سینمایی را در این کشور کلید زد. موفقیتی که او سپس با فیلم‌هایی مانند «نامزد کامل» و «مری شلی» دنبال کرد. عهد کامل، بازیگر و فیلمساز برنده جایزه که در فیلم‌های «کولترال» و «وجده» بازی کرده و اکنون در حال کارگردانی فیلم بلندش است، دیگر چهره‌ای بود که از او تجلیل شد. سومین چهره استعداد درخشانی به نام سمیه رضا است که در فیلم‌ «گسستگی» (تمرق) و سریال «رشاش» حضور داشته است.

از کوثر بن هانیه، فیلمساز نامزد اسکار که فیلم «مردی که پوستش را فروخت» و همچنین «زیبایی و سگ» را کارگردانی کرده است، نیز تجلیل شد. هند صبری، هنرپیشه مشهور که «یافتن اولا» را در نتفلیکس در دسترس علاقه‌مندان دارد و از دیگر کارهای او می‌توان به رویای نورا و اسماء اشاره کرد و نیز دره زروق که در فیلم‌های «دیوارها» و Zombie Goes Zombie بازی کرده است، نیز دیگر هنرمندانی بودند که در این جشنواره از آنان تقدیر شد.

 

هیفا المنصور در این مراسم، گفت: «بسیار مفتخرم که برای جشن زنان در سینما به جشنواره فیلم ونیز بازگشتم. من از ونیتی فر بسیار سپاسگزارم که من را در این رویداد باورنکردنی با حضور همه این زنان خارق‌العاده شرکت داد. از ۱۰ سال پیش، زمان معرفی اولین فیلمم «وجده» در ونیز، این جشنواره «خانه» من بوده است. از بازگشت به ونیز برای فیلم بعدی‌ام، «کاندیدای کامل»، بسیار خرسند شدم و امیدوارم که خیلی زود با یک فیلم سعودی دیگر برگردم!»

از جمله شرکت‌کنندگان در این رویداد شیوانی پاندیا مالتورا، مدیرعامل جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ بود. محمد الترکی، مدیر اجرایی جشنواره دریای سرخ، و سیمون مارکتی، سردبیر ونیتی فر، نیز در این مراسم حاضر بودند.

از جمله ستارگان می‌توان به ایزابل هوپرت، کارلا برونی، لروی-بولیو، نادین لباکی، فیلمساز لبنانی نامزد اسکار، سابرینا کارپنتر، خواننده آمریکایی، روسیو مونوز مورالس، بازیگر و مجری اسپانیایی، سارا کانادون، بازیگر زن اسپانیایی، و کلودیو سانتاماریا، بازیگر ایتالیایی، اشاره کرد.

بیشتر از فرهنگ و هنر