بزرگ‌ترین محموله هروئین آلمان کشف شد؛ مبدا ایران است

هویت دقیق بازداشت‌شدگان اعلام نشده است، اما به‌گفته دادستانی آلمانی، یکی از افراد بازداشت‌شده یک ایرانی ۳۵ ساله است

 مقام‌های پلیس آلمان مواد مخدر را در اواخر ماه اوت کشف کرده‌اند، اما متهمان پنج‌شنبه‌شب بازداشت شدند - AFP

مقام‌های دادستانی آلمان روز جمعه اعلام کردند ۷۰۰ کیلوگرم هروئین را از یک باند قاچاق مرتبط با ایران کشف کرده‌اند. به‌گفته مقام‌های قضایی و پلیس آلمان، این بزرگ‌ترین محموله کشف هروئین در تاریخ این کشور است.

رسانه‌های داخلی آلمان به‌نقل از مقام‌های پلیس این کشور نوشتند این باند مواد مخدر مقادیر زیادی هروئین را از ایران برای توزیع در سراسر اروپا به درسدن، در جنوب شرقی آلمان، قاچاق می‌‌کرد.

خبرگزاری رویترز بامداد روز شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از مقام‌های دادستانی آلمان نوشت چهار نفر در ارتباط با این کشف بزرگ هروئین در کشورهای مختلف اروپایی دستگیر شده‌اند.

هویت دقیق بازداشت‌شدگان اعلام نشده است، اما به‌گفته دادستانی آلمانی، یکی از افراد بازداشت شده یک ایرانی ۳۵ ساله است. او در هلند دستگیر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته مقام‌های قضایی آلمان، ایرانی بازداشت شده مسئول حمل‌ونقل این باند در هلند بوده است.

پلیس آلمان رئیس این باند مواد مخدر را فردی ۴۰ ساله، صرب-ترک‌تبار، معرفی کرد.

از چهار نفر دستگیر شده تنها یک نفر در آلمان بازداشت شده است. دادستانی آلمان، به‌دنبال استرداد و انتقال بازداشت‌شدگان به آلمان است. فرد دیگری نیز در اسپانیا دستگیر شده است.

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود نوشت مقام‌های پلیس آلمان، مواد مخدر را در اواخر ماه اوت کشف کرده‌اند، اما متهمان پنج‌شنبه‌شب بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پلیس آلمان به ۱۰ منطقه در شهرهای شرقی آلمان و هامبورگ حمله کرد. عملیات مشابه‌ای هم در هلند و اسپانیا انجام شد.

بیشتر از جهان