گلایه اتحادیه هواداران فوتبال انگلستان از لغو بازی‌های لیگ برتر

این اتحادیه معتقد است که برگزاری بازی‌ها فرصتی برای ادای احترام به ملکه الیزابت دوم بود

برگزاری بازی‌های هفته آینده به اعلام زمان رسمی خاکسپاری ملکه الیزابت دوم بستگی دارد- AFP

مسابقات هفته هفتم لیگ برتر انگلستان مثل تمام مسابقات فوتبال در ولز و ایرلند شمالی به احترام درگذشت ملکه الیزابت دوم، لغو شدند. فدراسیون فوتبال اسکاتلند هم تصمیم مشابهی گرفت و اعلام کرد هیچ‌یک از مسابقات این هفته برگزار نمی‌شوند. این در حالی است که مسابقات کریکت، گلف، اسب‌دوانی و راگبی در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار خواهند شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، دولت اعلام کرد که لغو مسابقات اجباری نبود و تصمیم‌گیری به مسئولان ورزش‌ها واگذار شد.

اتحادیه فوتبال انگلستان اعلام کرد که مسابقات بین نهم تا یازدهم سپتامبر لغو شده‌اند و اضافه کرد که ملکه به‌عنوان رئیس باسابقه این اتحادیه، میراثی ماندگار برای این ورزش باقی گذاشته است.

تمهیدات امنیتی پلیس دلیل لغو بازی‌های این هفته لیگ برتر نبودند، ولی برگزاری بازی‌های هفته آینده به اعلام زمان رسمی خاکسپاری بستگی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان لیگ برتر انگلستان بر این باور است که در نیمه دوم فصل، زمان کافی برای برگزاری بازی‌های به‌تعویق‌افتاده وجود دارد و در روزهای آینده، جلسه‌ای برای تعیین زمان جدید آن‌ها برگزار خواهد شد؛ اما اتحادیه هواداران فوتبال با تصمیم لغو مسابقات لیگ برتر موافق نیست و معتقد است که بازی‌های این هفته فرصت خوبی برای ادای احترام به ملکه بودند.

اتحادیه هواداران فوتبال که در انگلستان و ولز فعالیت می‌کند، به‌دنبال متقاعد کردن مسئولان بود تا بازی‌های لیگ برتر طبق برنامه برگزار شوند و هواداران بتوانند به ملکه الیزابت دوم ادای احترام کنند. این اتفاقی است که در بازی‌های پنجشنبه شب وستهام و منچستریونایتد در لیگ اروپا رخ داد.

ریچارد مسترز، رئیس اجرایی لیگ برتر انگستان، گفت: «ما و باشگاه‌ها می‌خواستیم به خدمات طولانی و بی‌دریغ علیاحضرت برای کشورمان ادای احترام کنیم. این روزهایی بسیار تلخ نه تنها برای ملت ما که برای میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا است که او را تمجید می‌کردند و ما به کسانی که در درگذشت او سوگوارند، می‌پیوندیم.»

در بیانیه اتحادیه هواداران فوتبال آمده است: «باور داریم که فوتبال بهترین وسیله گردهم آوردن مردم برای مناسبت‌های ملی، چه لحظات شاد چه عزا، است. نگاه ما که با مسئولان فوتبال هم مطرح کردیم، این بود که اکثر هواداران دوست داشتند به تماشای بازی‌ها بروند و احترامشان به ملکه را ابراز کنند. شاید همه با این تصمیم موافق نباشند و این تصمیم ایدئالی برای مقام‌های فوتبال نبود؛ بسیاری از هواداران احساس می‌کنند فوتبال این فرصت ادای احترام ویژه را از دست داد.»

بیشتر از فوتبال