انتشار تصویر نمونه کار آرایشگاه‌های زنانه در ایران ممنوع شد

پلیس اعلام کرده که آرایشگاه‌‌های زنان نمی‌توانند در مجتمع‌های مسکونی فعالیت کنند

دامنه محدودیت‌ها و فشار‌های علیه سالن‌های زیبایی پس از به قدرت رسیدن ابراهیم رئیسی در ایران افزایش یافته است- رکنا

داریوش صادقی‌فر، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران خبر از ممنوعیت انتشار تصاویر مشتریان آرایشگاه‌ها «به عنوان نمونه کار» داد.

صادقی‌فر گفت در کنار این ممنوعیت، سالن‌های زیبایی نباید فال‌گیری کرده و در امور پزشکی دخالت کنند و اجازه هم ندارند در مجتمع‌های مسکونی فعالیت داشته باشند.

او افزود که این سالن‌ها «نباید از بیرون قابل رویت باشند، باید آیفون تصویری داشته باشند و انتشار تصاویر مشتریان تحت عنوان نمونه کار {برای آنها} ممنوع است.»

دامنه فشار‌ها و محدودیت‌های علیه سالن‌های زیبای و آرایشگاه‌های زنان و مردانه پس از به قدرت رسیدن ابراهیم رئيسی در ایران افزایش یافته است.

در یک سال گذشته ده‌ها سالن زیبایی در شهر‌های مختلف ایران به خاطر ارائه خدمات خال‌کوبی و برخی دیگر از خدمات آرایشی پلمب و جریمه شده‌اند.

برای بسیاری از فروشندگان لباس هم محدودیت‌ها و جریمه‌های متعددی در نظر گرفته شده است. مقام‌های پلیس هم هشدار داده‌اند با واحد‌هایی که لباس زاپ {پاره}» می‌فروشند، برخورد خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس همچنین فروش هرگونه مانتو با طرح‌های چهارخانه در مشهد را ممنوع و در تیر ماه امسال هم ۲۹ آرایشگاه زنانه در یاسوج را پلمب کرد.

این برای نخستین بار نیست که با آرایشگاه‌های زنانه در ایران برخورد و فعالیت آنها متوقف می‌شود. 

پیش از این اخبار متعددی از پلمپ و تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است. 

اردیبهشت ماه همین امسال هم ابلاغیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان از آن دارد که محدودیت‌های عجیبی برای آرایشگاه‌ها از جمله ممنوعیت کاشت ناخن، اپیلاسیون، کاشت مژه در نظر گرفته شده است.

این محدودیت‌ها علاوه بر اینکه حقوق زنان را برای انتخاب نوع پوشش و آرایش نقض می‌کند، خطر بیکاری و تعطیلی کسب‌وکار آرایشگران زن و خانه‌نشین کردن آنان را به همراه دارد.