خروپف می‌تواند در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر باشد

کمبود اکسیژن با بروز سرطان‌های مختلف مرتبط است

افرادی که از اختلال خواب رنج می‌برند بیشتر ممکن است دچار لخته‌ خون شوند - Canva

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که خروپف می‌کنند بیشتر ممکن است به سرطان‌های مختلف مبتلا شوند و علت آن می‌تواند ناشی کمبود اکسیژن باشد.

وقفه تنفسی در خواب یا «آپنه خواب» یک اختلال بسیار شایع و شناخته‌‌شده است که تنها در ایالات متحده سالانه میلیون‌ها نفر را گرفتار می‌کند.

این اختلال به‌شکل خروپف با صدای بلند، نفس‌نفس زدن‌های شبانه یا خستگی و خواب‌آلودگی در طول روز خود را نشان می‌دهد. به‌باور پزشکان، این علائم به دلیل انسداد مجاری تنفسی افراد به‌‌هنگام خواب ایجاد می‌شود.

حالا متخصص داده‌هایی را بررسی کرده‌اند که نشان می‌دهد ممکن است میان «آپنه خواب» با بروز مجموعه‌ای از سرطان‌ها ارتباطی باشد. عامل میانی، «کمبود اکسیژن» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر پایه یافته‌های یک پژوهش که روز دوشنبه در یک همایش علمی در اسپانیا ارائه شد، افرادی که اضافه‌‌وزن دارند، سیگار می‌کشند، دیابت دارند یا مقادیر زیادی مشروبات الکلی مصرف می‌‌کنند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند. به این معنا که اگر این علائم را همراه با خروپف‌های شبانه تجربه می‌کنند، بیشتر ممکن است به طیف گسترده‌ای از سرطان‌ها مبتلا شوند.

کارشناسان سوئدی می‌گویند، خروپف ممکن است با کمبود اکسیژن مرتبط باشد. بررسی‌های انجام شده در سوئد نشان می‌‌دهد افرادی که از اختلال خواب رنج می‌برند، بیشتر ممکن است دچار لخته‌های مرگ‌آور شوند.

به‌گفته دانشمندان، کمبود اکسیژن با بروز سرطان‌های مختلف مرتبط است. با این حال، با قاطعیت نمی‌تواند گفت خروپوف به‌خودی‌خود موجب سرطان است. بلکه عوامل زمینه‌ای و «سبک زندگی» افراد مهم است.