برندن فریزر با نقش‌آفرینی در «نهنگ» بازگشت باشکوهش بر پرده سینما را جشن گرفت

آرونوفسکی می‌گوید: ۱۰ سال طول کشید تا این فیلم را بسازم و دلیلش این است که انتخاب بازیگر برای این فیلم ۱۰ سال طول کشید

فریزر در نقش چارلی، معلم انگلیسی منزوی ۲۷۰ کیلویی با قلبی مهربان را بازی می‌کند - facebook/Labiennaledivenezia

برندن فریزر، ستاره‌ای که زمانی در مجموعه فیلم‌های بسیار محبوب  «مومیایی» و «جورج جنگلی» حضور داشت اما در یک دهه گذشته از کانون توجه دور شده بود، اکنون در حال رقم زدن چیزی است که می‌توان آن را  یک بازگشت بزرگ نامید و در واقع، با نقش‌آفرینی تاثیرگذار او در فیلم «نهنگ»، ساخته دارن آرنوفسکی که اولین نمایش جهانی آن یکشنبه چهارم سپتامبر در جشنواره ونیز بود، آغاز شده است.

تماشاگران حاضر در سالن نمایش سالا گرانده، پس از پایان فیلم و هنگام پخش تیتراژ، دقایقی طولانی ایستاده فیلم را تشویق کردند. فریزر، مخاطب اصلی این تشویق‌ها که در بالکن کنار کارگردان فیلم و دیگر همبازی‌هایش حضور داشت، به‌شدت منقلب شد و در حالی که اشک بر چهره‌اش جاری بود، از آنان تشکر کرد.

داستان فیلم کمی به زندگی واقعی این ستاره شبیه بود. فریزر در نقش چارلی، معلم انگلیسی منزوی ۲۷۰ کیلویی با قلبی مهربان را بازی می‌کند.

اگرچه کارشناسان این فیلم را از بخت‌های اصلی جایزه اسکار پیش‌بینی می‌کنند، فریزر می‌گوید سعی می‌کند به اینکه آیا در آینده قرار است جوایزی دریافت کند یا نه، فکر نکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرونوفسکی حدود ۱۰ سال برای ساخت این فیلم در تلاش بود. او به‌خوبی به یاد می‌آورد که نقد نیویورک تایمز درباره نمایشنامه ساموئل دی.هانتر را خواند، به تماشای آن رفت و فهمید که باید با نویسنده ملاقات کند. مخصوصا یک جمله از این نمایشنامه در ذهن او نقش بسته بود: «مردم نمی‌توانند بی‌خیال شوند.» او می‌گوید که به خاطر همین جمله مجبور بود که فیلم را بسازد.

با این حال، انتخاب بازیگر هم چالش بزرگی بود.

آرونوفسکی می‌گوید: «۱۰ سال طول کشید تا این فیلم را بسازم و دلیلش این است که انتخاب بازیگر برای این فیلم ۱۰ سال طول کشید. انتخاب بازیگر نقش چارلی چالش بزرگی بود. همه را در نظر گرفتم. تک‌تک ستاره‌های سینما که در این سیاره وجود دارند... اما هیچ‌کدام واقعا درست به نظر نمی‌رسیدند. هیچ‌کدام مرا تکان ندادند. احساس نمی‌کردم که انتخاب درست و مناسبی‌اند.» تا اینکه چند سال پیش تریلر «یک فیلم برزیلی کم‌هزینه» با حضور فریزر را دید و احساس کرد آنچه را می‌خواهد، یافته است.

برای تبدیل فریزر به چارلی که به دلیل وزن بالا به‌ندرت کاناپه خود را ترک می‌کند، از انواع پروتزها استفاده شد.

فریزر می‌گوید: «من باید یاد می‌گرفتم که به شیوه‌ای کاملا جدید حرکت کنم. ماهیچه‌هایی را پرورش دادم که اصلا نمی‌دانستم آن‌ها را دارم. حتی در پایان روز که همه وسایل و پروتزها را برمی‌داشتند، من احساس سرگیجه داشتم؛ مثل وقتی که از یک قایق در ونیز پیاده می‌شوید. این به من کمک کرد حس کسانی را که بدنی مشابه دارند بفهمم... من یاد گرفتم که برای داشتن چنین بدنی، باید از نظر جسمی و روحی فردی فوق‌العاده قوی باشید.»

آرنوفسکی بارها در ونیز حضوری پرقدرت داشته و بازیگرانش امسال نیز ممکن است با جوایز متعدد ونیز را ترک کنند. «نهنگ» بخشی از رقابت رسمی جشنواره است که هیئت داوران به رهبری جولیان مور در ۱۰ سپتامبر برندگان آن را اعلام خواهند کرد.

برندن فریزر در فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی، «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) نیز در کنار لئوناردو دی‌کاپریو ایفای نقش می‌کند.

بیشتر از فیلم