وزارت دفاع: ۵۱ شهر ایران به تجهیزات پدافند غیرعامل مسلح شدند

رویترز: این اظهارات هم‌زمان با «بالا گرفتن تنش‌ها با اسرائیل و آمریکا» عنوان شده است

فرحی گفت وزارت دفاع «قراردگاه پدافند غیرعامل» را تشکیل داده تا تهدیدها را شناسایی و رصد کند- خبرگزاری وزارت دفاع

وزارت دفاع ایران اعلام کرد ۵۱ شهر کشور به تجهیزات پدافند غیرعامل مسلح شده‌اند. سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در همایش مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌های سراسر کشور صحبت می‌کرد، گفت این وزارتخانه «سرعت تغییرات فناورانه و پیشرفت فناور‌ی‌ها در دنیا» را در محاسبات خود لحاظ می‌کند. او گفت وزارت دفاع می‌کوشد همگام با «پیشرفت‌های دنیا» باشد و از همین رو، از روش‌های «ابتکاری و خلاقانه» استفاده می‌کند.

گفته‌های فرحی مورد توجه گسترده رسانه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای قرار گرفت و خبرگزاری رویترز و تلویزیون‌های جهان عرب در مورد آن گزارش تهیه کردند. رویترز به این اشاره کرد که اظهارات فرحی هم‌زمان با «بالا گرفتن تنش‌ها با اسرائیل و آمریکا» عنوان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرحی گفت وزارت دفاع «قراردگاه پدافند غیرعامل» را تشکیل داده تا تهدیدها را شناسایی و رصد کند. او در ضمن گفت جای جنگ‌های سنتی با «جنگ‌های ترکیبی و پیچیده» عوض شده و به‌عنوان نمونه، به جنگ‌های «فیزیکی، پرتویی، زیستی، میکروبی، سایبری و شناختی» اشاره کرد.

این چهره نظامی گفت وزارت دفاع در حوزه پدافند غیرعامل بر دو اصل غافلگیر نشدن و تامین نیازمندی‌های تحقق این امر در سطح نیروها مسلح تاکید دارد. او در ضمن، خواستار همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور برای تقویت ابعاد دفاعی شد.

فرحی به هیچ کشوری به‌عنوان حریف احتمالی ایران در مورد مسئله جنگ اشاره نکرد. اما ایران در سال‌های اخیر آمریکا و اسرائیل را مسئول برخی حمله‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی و تجهیزات هسته‌ای خود دانسته است؛ مهم‌تر آنکه تنش‌های نظامی به‌خصوص در منطقه خلیج فارس ادامه دارند. یکی از آخرین نمونه‌های این امر، اخیرا اتفاق افتاد. نیروی دریایی آمریکا روز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱، گفت جلو تلاش نیروی دریایی سپاه برای توقیف یک شناور بی‌سرنشین ناوگان پنجم خود را گرفته است. ایران مدعی شد این شناور خطری برای ترابری دریایی بوده است.