ماشین شاهدخت دایانا به حراج گذاشته شد؛ ۶۵۰ هزار پوند

این حراج هم‌زمان با نزدیک شدن به بیست و پنجمین سالگرد مرگ شاهدخت دایانا انجام شد

مردم بریتانیا و تحسین‌کنندگان دایانا در سراسر جهان برای ادای احترام به او در سالگرد ربع قرن پس از مرگش آماده می‌شوند - AFP

خودرویی که شاهدخت دایانا در دهه ۱۹۸۰ با آن رانندگی می‌کرد، روز شنبه ۲۷ اوت (پنجم شهریور) به حراج گذاشته شد. حراج این خودرو درست چند روز قبل از بیست و پنجمین سالگرد مرگ شاهدخت دایانا انجام شد. این خودروی فورد اسکورت آر‌.‌اس توربو مشکی به قیمت ۶۵۰ هزار پوند (۷۶۴ هزار دلار) در حراجی فروخته شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، حراج سیلورستون اعلام کرد که پیش از نهایی شدن فروش، رقابت شدیدی برای تصاحب این خودروی با ارزش تاریخی وجود داشت. به گفته جاناتان هامبرت، مسئول حراج، این خودرو بیشترین تعداد پیشنهاد‌های تلفنی شرکت در مزایده را در ۱۲ سال اخیر دریافت کرده است.

طبق گفته خانه حراج خودروهای کلاسیک، خریدار بریتانیایی که نامش فاش نشد، ۱۲.۵ درصد حق بیمه خریدار را بیش از قیمت فروش پرداخت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حراج این خودرو در شرایطی انجام شد که مردم بریتانیا و تحسین‌کنندگان دایانا در سراسر جهان برای ادای احترام به او در سالگرد ربع قرن پس از مرگش آماده می‌شوند. شاهدخت دایانا، همسر پیشین شاهزاده چارلز، در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۹۷ هنگامی که تنها ۳۶ سال داشت، در یک تصادف اتومبیل با سرعت بالا در پاریس جان باخت.

خودروی فروخته‌شده شاهدخت دایانا کمتر از ۲۵ هزار مایل را طی کرده است. دایانا از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ با خودروی به حراج گذاشته‌شده رانندگی کرد و تصاویری از او با این خودرو ثبت شده است.

فورد اسکورت آر‌.‌اس توربو معمولا در رنگ سفید تولید می‌شد، اما شاهدخت دایانا آن را به رنگ مشکی انتخاب کرد. همچنین به خودروی او ویژگی‌هایی برای امنیت بیشتر مانند آینه دوم برای مامور حفاظت اضافه شده بود. شاهدخت دایانا ترجیح می‌داد با ماشین شخصی‌اش و حضور یکی از اعضای تیم امنیتی در صندلی مسافر رانندگی کند.

سال گذشته نیز فورد اسکورت دیگری که این عضو پیشین خاندان سلطنتی از آن استفاده می‌کرد در حراجی به قیمت ۵۲ هزار پوند (۶۱ هزار و ۱۰۰ دلار) فروخته شد.

 

بیشتر از جهان