اوج‌گیری تنش بین استقلال و صدا و سیما

دوربین‌های تلویزیون یک بار دیگر از پخش تبلیغات دور زمین بازی استقلال امتناع کردند

وقتی بازی استقلال – مس کرمان شروع شد، همه منتظر دیدن تصاویر اولین حضور تماشاگران زن در لیگ برتر بودند، ولی دوربین‌های تلویزیون نه تنها از پخش تصاویر این تماشاگران اجتناب می‌کردند که حتی از تبلیغات دور زمین هم در قاب آنها خبری نبود. سرانجام با گذشت نیم ساعت از شروع بازی برای اولین بار تصویری دور از تماشاگران زن به نمایش درآمد، ولی همچنان خبری از تبلیغات دور زمین نبود تا اختلاف صدا و سیما با باشگاه استقلال عیان شود.

استقلال در شروع لیگ مدعی شد که تنها به دوربین‌های پخش زنده اجازه ورود می‌دهد و می‌خواهد تبلیغات دور زمین در اختیار خودش باشد، ولی صدا و سیما در بازی هفته اول مقابل سپاهان هم با حذف تابلوهای کنار زمین مخالفتش با این تصمیم را نشان داد.

مصطفی آجرلو، مدیرعامل استقلال یک روز قبل از بازی با مس در مصاحبه‌ای تاکید کرد که از حق این باشگاه نمی‌گذرد و گفت: «وقتی ما برای صداوسیما ساعت‌ها برنامه تولید می‌کنیم، آیا مالکان این باشگاه‌ها حقی ندارند؟ تا دیروز می‌گفتند باشگاه دولتی است اما الان که اینطور نیست. ۳۰۰ هزار نفر حق‌الناس مطرح است. خب پولمان را بدهید. گرفتن حق ضد نظام است؟ من ضد نظام فاسد مالی هستم که شکل گرفته است. من مردم را در مقابل نظام قرار نمی‌دهم، ما همه نظام هستیم. ما به احترام صداوسیما می‌گوییم بازی زنده را پخش کنید، اما برنامه تولیدی چه؟ اسپانسر خودتان را پخش می‌کنید اما اسپانسر استقلال را پخش نمی‌کنید؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مصاحبه تند هم موثر نبود و اتفاقات هفته اول تکرار شد. سعید فتاحی، معاون ورزشی باشگاه استقلال بین دو نیمه در گفتگو با خبرنگاران تهدید کرد که در صورتی که تصاویر تلویزیونی در نیمه دوم تبلیغات استقلال را نشان ندهد، این تیم به زمین نخواهد رفت، ولی در نهایت بازی بدون وقفه ادامه پیدا کرد و مدل تصویربرداری تلویزیون هم تغییر نکرد.

فتاحی در پایان بازی درباره تغییر تصمیم باشگاه گفت: «هر چند نسبت به عملکرد صدا و سیما اعتراض داریم اما به احترام هواداران استقلال به زمین آمدیم. قصد داشتیم بازی نکنیم، اعتراض خود را نیز نشان دادیم، ولی دوست نداشتیم دشمن شاد شویم. صداوسیمای ما باید مطابق یک استانداری بازی را پخش کند تا تبلیغات مشخص شود اما متاسفانه در لیگ برتر این کار را انجام نمی‌دهد.»

اعتراض استقلال در پایان بازی هم ادامه داشت و سا پینتو در حضور دوربین‌های تلویزیون حاضر به مصاحبه نشد. محمد حسین زرندی، مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال درباره غیبت مربی پرتغالی در نشست خبری گفت: «همانطور که در جریان هستید و باشگاه استقلال هم چندین بار اعلام کرده، به خاطر مسائل حق پخش بین باشگاه و صدا و سیما، تا زمانی که دوربین‌های تلویزیونی در سالن کنفرانس حضور داشته باشند، آقای ساپینتو به نشست خبری نمی‌آید.»

بیشتر از فوتبال