پایان راهپیمایی خانواده‌ جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی با درخواست تحریم سپاه در کانادا

حامد اسماعیلیون: چه‌طور دولت کانادا، ولادیمیر پوتین و نزدیکان او را یک‌شبه تحریم می‌کند، اما هنوز حاضر نشده خامنه‌ای را در فهرست تحریم‌ قرار دهد؟

فعالان جنبش دادخواهی، خواهان اقدام جدی‌ و قاطع‌تر دولت کانادا در قبال حکومت ایران‌اند - صفحه توییتر بهرنگ رهبری

در پایان شانزدهمین روز راهپیمایی شماری از خانواده‌های قربانیان پرواز پی‌‌اس ۷۵۲، مهراد زارعی و حامد اسماعلیون، از فعالان پرونده دادخواهی شلیک موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، در اتاوا با نماینده جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، دیدار کردند.

مهراد زارعی و حامد اسماعلیون، خواست‌ها و مطالبات انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز و سایر فعالان جنبش دادخواهی را با نماینده نخست‌وزیری کانادا در میان گذاشتند.

مهراد زارعی، پدر آراد زارعی، از کشته‌شدگان شلیک موشکی سپاه پاسداران، راهپیمایی اعتراضی خود را ۱۶ روز پیش، از آرامگاه پسرش در شمال شهر تورنتو، به سوی دفتر نخست‌وزیری کانادا در اتاوا آغاز کرد.

در این مسیر، بیش از ۴۰۰ کیلومتری، شمار زیادی از خانواده‌های قربانیان پرواز و فعالان جنبش دادخواهی و کنشگران سیاسی-اجتماعی کانادا او را همراهی کردند.

مهرداد زارعی در طول مسیر ۱۶ روزه خود تا پایتخت کانادا، تصاویر کشته‌‌شدگان و پلاکارت‌هایی از خواست‌ها و مطالبات اصلی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز را با خود حمل می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس۷۵۲ سه خواسته و مطالبه اصلی دارند: آنها می‌خواهند کل سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی کانادا قرار گیرد. دولت کانادا مجموعه تحریم‌های هدفمندی را علیه ناقضان حقوق بشر اعمال کند و در نهایت، پرونده قضایی رسیدگی به شلیک موشکی سپاه پاسداران، به یک مرجع حقوقی بین‌المللی ارجاع داده شود.

در حال حاضر، تنها «سپاه قدس»، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در فهرست سازمان‌های تروریستی کانادا قرار دارد.

پیش از دیدار روز پنج‌شنبه مهرداد زارعی و حامد اسماعیلیون، با نماینده نخست‌وزیر کانادا، تجمع اعتراضی در برابر ساختمان سفارت تعطیل‌شده‌ جمهوری اسلامی ایران در اتاوا برگزار شد.

در این تجمع اعتراضی، خانواده‌های جانباختگان و فعالان جنبش دادخواهی، خواهان اقدام جدی‌ و قاطع‌تر دولت کانادا در قبال حکومت ایران شدند.

در بخشی از این تجمع اعتراضی، حامد اسماعیلیون، در مقام سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز، با زیر سوال بردن «سیاست مماشات با جمهوری اسلامی»، این پرسش را مطرح کرد که چه طور دولت کانادا، ولادیمیر پوتین، رئيس‌جمهوری روسیه و نزدیکان او را تحریم می‌کند، اما هنوز حاضر نشده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را در فهرست تحریم‌های خود قرار دهد؟