عربستان سعودی برای علاقه‌مندان جام جهانی قطر روادید گردشگری صادر می‌کند

انتظار می‌رود امارات متحده عربی هم میزبان بخشی از گردشگران خارجی باشد که برای تماشای رقابت‌ها به منطقه می‌‌‌آیند

«فیفا»، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، اعلام کرده تاکنون بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار بلیط رقابت‌های فوتبال را فروخته است- MUSTAFA ABUMUNES / AFP

در آستانه برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال مردان در قطر، مقام‌های عربستان سعودی اعلام کردند تسهیلات ويژه‌ای برای علاقه‌مندان فوتبال و گردشگرانی که برای تماشای بازی‌‌های فوتبال به منطقه می‌آیند در نظر گرفته‌اند.

وزارت خارجه عربستان سعودی روز پنج‌شنبه، ۳ شهریورماه ۱۴۰۱، اعلام کرد تمامی کسانی که بلیط رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر را تهیه کرده‌اند، می‌‌توانند برای روادید گردشگری عربستان سعودی اقدام کنند و برای آنها ویزا چند‌بار ورود صادر می‌شود.

روادید گردشگری عربستان سعودی برای علاقه‌مندان به رقابت‌های جام جهانی فوتبال، از ۱۰ روز پیش از شروع بازی‌ها در قطر معتبر است و به‌مدت ۶۰ روز نیز اعتبار خواهد داشت.

«فیفا»، فدراسیون بین‌المللی فوتبال، اعلام کرده تاکنون بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار بلیط رقابت‌های فوتبال را فروخته است. در حالی که جمعیت خود قطر تنها دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برآورد می‌‌شود حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر و علاقه‌مند به فوتبال از سراسر جهان برای تماشای رقابت‌‌های جام جهانی به قطر بیایند.

خبرگزاری فرانسه روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت عربستان سعودی برای سال‌ها رویه‌ای محافظه‌کارانه در قبال گردشگران خارجی داشت، اما از سال ۲۰۱۹ با صدور ویزا‌های گردشگری سعی کرده است تنوعی در اقتصادی متکی به نفت خود ایجاد کند.

انتظار می‌رود امارات متحده عربی هم میزبان بخشی از گردشگران خارجی باشد که برای تماشای رقابت‌ها به منطقه می‌‌‌آیند.

ماه گذشته، شبکه خبری العربیه در گزارشی به‌نقل از برخی هتل‌داران دبی نوشت شمار رزرو اتاق‌ها بیشتر شده است و انتظار دارند در طول رقابت‌های جام جهانی در قطر، ظرفیت پذیرش آنها کامل شود.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال مردان، از ۳۰ آبان‌ تا ۲۷ آذرماه امسال در قطر برگزار می‌شود. این برای اولین بار است که یکی از کشورهای منطقه میزبان رقابت‌های بین‌المللی جام جهانی است.

بیشتر از جهان