تن‌هاگ بحران را به کلوپ تحویل داد

جدال دو مدعی بدون برد لیگ برتر با پیروزی منچستریونایتد به پایان رسید

PAUL ELLIS / AFP

اریک تن‌‌هاگ، سرمربی جدید منچستریونایتد، با یک برد روحیه‌بخش مقابل لیورپول، بحران را به یورگن کلوپ، همتای آلمانی‌اش، تحویل داد. منچستریونایتد پیش از این بازی دو شکست داشت و هوادارانش قبل از سوت شروع بازی تجمعی در اعتراض به خانواده گلیزر، مالک باشگاه، ترتیب دادند. با این حال، شاگردان تن‌هاگ فراتر از انتظار بودند و با برد دو بر یک از پایین جدول کنده شدند. نمایش خوب منچستریونایتد نشانه شروع تحول در این تیم با سرمربی جدید هلندی است و حالا نوک پیکان انتقادها به سمت لیورپول، نایب‌قهرمان فصل قبل، گرفته شده که از سه بازی فقط دو امتیاز کسب کرده و در رده شانزدهم است.

تن‌هاگ که هنوز در حال آزمون و خطا است و بازی مقابل لیورپول را با ترکیب متفاوتی شروع کرده بود، بعد از این برد مهم گفت: «می‌توانیم درباره بحث‌های فنی صحبت کنیم، ولی این برد بیش از همه نتیجه رفتار و تعهد بازیکنان است. ارتباط بین بازیکنان خوب بود، آن‌ها روحیه جنگندگی خوبی داشتند و یک تیم واقعی در زمین بود. بازیکنان نشان دادند که می‌توانند فوتبال خوبی بازی کنند.»

در سمت دیگر، لیورپول تیمی آشفته و پراشتباه بود که شباهتی به فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان نداشت. میهمان در این بازی محرومان و مصدومان زیادی در خط میانی و حمله داشت. با این حال، بازیکنان کلیدی مثل فن‌دایک و صلاح هم کیفیت همیشه را نداشتند.

کریس ساتن، کارشناس بی‌بی‌سی، بعد از بازی گفت: «جای خالی مانه محسوس بود و جایگزینی او کار آسانی نیست.» اما کاراگر، مدافع سابق لیورپول، مشکل اصلی را در خط میانی دانست: «لیورپول مشکل بزرگی در خط میانی دارد. هواداران درباره این منطقه تردیدهای زیادی دارند و چنین نمایشی نمی‌تواند تردیدها را کم کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مانه، مهاجم فصل قبل لیورپول، تابستان امسال به بایرن مونیخ پیوست و داروین نونز، مهاجم جایگزین او، به‌دلیل اخراج در بازی قبلی مقابل کریستال پالاس محروم بود. همچنین دیه‌گو ژوتا و تیاگو آلکانتارا به‌دلیل مصدومیت غایب بودند و کلوپ ترجیح داد فابینیو را در اواخر بازی به زمین بفرستد.

اندی رابرتسون، مدافع لیورپول، در انتقاد از عملکرد تیمش گفت: «در بازی‌های اخیر همیشه گل اول را دریافت کردیم. ما اجازه نداریم که کارمان را سخت کنیم. این وضعیت باید تغییر کند. اولدترافورد را هرگز اینقدر ساکت ندیده بودم، ولی ما به آن‌ها چیزی را دادیم که می‌خواستند. دو امیتاز از ۹ بازی شروعی نیست که ما آرزویش را داشتیم. باید خودمان را از نظر فردی و تیمی ارتقا بدهیم.»

کلوپ هرچند عقیده داشت که تیمش می‌توانست به سه امتیاز برسد، ولی اعتراف کرد که از این وضعیت نگران است: «از نظر مصدومیت‌ها شرایط سختی داریم. ما برای این بازی ۱۵ – ۱۴ بازیکن داشتیم و حالا باید مراقب باشیم که بازیکن جدیدی مصدوم نشود. من نگرانم، ولی چاره‌ای نیست و حالا باید برای بازی با بورنموث و نیوکاسل آماده بشویم.»

بیشتر از فوتبال