ناسا عزم خود را جزم کرده است تا پرونده بشقاب‌پرنده‌ها را بررسی کند

این هیئت پژوهشی متشکل از ۱۵ تا ۱۷ نفر بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت

سازمان فضایی [ایالات متحده] در خلال یک نشست بحث و تبادل نظر اعلام کرد که ناسا با «تمام قوا» در حال بررسی اشیای پرنده ناشناس [بشقاب‌پرنده‌‌ها در اصطلاح عام] است.

دانیل ایوانز، دستیار معاون پژوهشی در بخش ماموریت علمی ناسا، روز چهارشنبه گفت: «این موضوع واقعا برای ما مهم است و ما برای آن اولویت بالایی قائلیم.»

این تعهد پس از نخستین جلسات استماع [مجلس نمایندگان ایالات متحده] در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته/اشیا پرنده ناشناس در چند دهه اخیر مطرح شد که پس از آن ناسا اعلام کرد در حال اجرای یک پژوهش ۹ماهه در مورد پدیده‌های هوایی ناشناخته است.

مقام‌های اطلاعاتی تحقیقات در حال اجرای پنتاگون در خصوص پدیده‌های هوایی ناشناخته را به اطلاع قانون‌گذاران رساندند و ویدیویی از برخوردهای غیرقابل توضیح پدیده‌های هوایی ناشناخته با خلبانان نظامی را نمایش دادند.

این هیئت پژوهشی متشکل از ۱۵ تا ۱۷ نفر بودجه‌ای بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. [دسترسی به اطلاعات] کاملا باز خواهد بود و حاوی اطلاعات محرمانه نظامی نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته ایوانز، دیوید اسپرگل، رئیس بنیاد سیمونز، این پژوهش را با همکاری «برخی از برجسته‌ترین دانشمندان جهان، متخصصان داده، متخصصان هوش مصنوعی و کارشناسان ایمنی هوافضا پیش خواهد برد. همه، با مسئولیتی ویژه، قرار است به ما بگویند که چگونه دانسته‌ها و داده‌های [موجود] را به طور کامل بر پدیده‌های هوایی ناشناخته متمرکز کنیم.»

او افزود: «امیدوارم تا اکتبر این کار را انجام دهیم. اما من امیدوارم که خوش‌شانس باشیم و بتوانیم این کار را زودتر از این‌ها هم انجام دهیم.»

ناسا در مورد جو سیاره که می‌تواند برای شناسایی اشیای پرنده ناشناس استفاده شود، اطلاعات زیادی دارد دکتر اسپرگر در ماه ژوئیه گفت: «ما اتمسفر را هم از زمین و هم از هوا تحت نظر داریم. خواه [مربوط به] داده‌های مدیریت ترافیک هوایی باشد [که در آن] ستاره‌شناسان به بالا نگاه می‌کنند و خواه [زمانی که] ماهواره‌ها زمین را‌ بررسی می‌کنند. ما می‌خواهیم کارمان را با تلفیق داده‌هایی که در دست داریم شروع کنیم.»

معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی اسکات بری در ماه مه گفت که مشاهده اشیای پرنده ناشناس «مکرر و مداوم» است و افزود که «بر اساس داده‌هایی که ما داریم، واضح است که بسیاری از موارد مشاهده‌‌‌شده اشیای فیزیکی‌اند.»

او می‌گوید این مشاهدات در یکی از این پنج دسته قرار می‌گیرند: بی نظمی در حمل‌‏ونقل هوایی، پدیده‌های جوی محلی، برنامه‌های توسعه صنایع ایالات متحده، دشمنان خارجی، یا «سایر موارد». در حال حاضر ۱۱ مورد [خطر نزدیک به] برخورد میان اشیای پرنده ناشناس و تجهیزات نظامی رخ داده است.

© The Independent

بیشتر از علوم