طالبان در پنجشیر به یک دختر تجاوز کردند و او را کشتند

فرحناز چندمین قربانی است که پس از تجاوز افراد طالبان کشته می‌شود

منابع معتبر از چند مورد تجاوز و قتل زنان در پنجشیر خبر می‌دهند-عکس از ایندیپندنت فارسی

برخی منابعی در استان پنجشیر افغانستان از تجاوز و قتل یک زن جوان خبر می‌دهند.

این منابع به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان روز دوشنبه، ۲۴ مرداد، در منطقه عبدالله خیل استان پنجشیر دختر جوان یک خانواده را پس از تجاوز، به گلوله بستند.

به گفته آنان، فرحناز که نام دیگرش تهمینه است، هنگامی کشته شد که نیروهای جبهه مقاومت در روز ۲۴ مرداد از چند جهت به پاسگاه‌های طالبان در شهرستان دره حمله کردند. طالبان هنگام حمله نیروهای جبهه مقاومت می‌خواستند به خانه فرحناز وارد شوند و از آنجا مقاومت‌گران را هدف بگیرند اما فرحناز به آنان اجازه ورود نداد. افراد طالبان هم به‌زور وارد خانه شدند و نخست به او تعرض کردند و سپس او را به گلوله بستند.

این منابع می‌افزایند که فرحناز نخستین قربانی تجاوز طالبان نیست و افراد این گروه پیش از این چند بار به دختران این استان تجاوز کرده و آنان را کشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اردیبهشت‌ماه هم جسد یک دختر جوان در شهرستان دره در میان سنگ‌ها پیدا شد. خانواده این دختر گفتند که او به دلیل گرسنگی و احتمالا ضرب‌وشتم کشته شده است. در ماه تیر نیز گزارش شد که طالبان یک زن جوان را در شهرستان آبشار پنجشیر کشته‌اند اما عمدی در کار نبوده است؛ سخنگوی طالبان در پنجشیر در آن زمان گفت که این زن جوان در نتیجه شلیک اشتباه افراد افراد آنان در روستای پرنگال کشته شده است.

اکنون یک منبع معتبر به ایندیپندنت فارسی می‌گوید که این زنان پس از تجاوز افراد طالبان به آنان، کشته شده‌اند.

خانواده این قربانیان حاضر نیستند در مورد این رویدادها چیزی بگویند. این منبع می‌افزاید که افراد طالبان در ماه جاری با پرداخت پول و تهدید، دختران خانواده‌های پنجشیری را خواستگاری می‌کنند.

بر اساس گفته‌های این منبع، طالبان در تاریخ ۱۲ مرداد ماه برای خانواده دختری در منطقه عبدالله خیل پنجشیر پول فرستادند تا او را به ازدواج راضی کنند. به گفته او، طالبان در هفته جاری هم برای زنی ساکن روستایی در عبدالله خیل که همسرش چند سال پیش درگذشته است، پیام خواستگاری فرستادند اما او رد کرد. پس از آن، هنگامی که این زن روی زمین خود مشغول کشاورزی بود، افراد طالبان به سراغش رفتند تا او را نزد مسئول خود ببرند اما این زن از رفتن سر باز زد. طالبان که می‌خواستند او را به زور ببرند، با وی درگیر شدند و دستش را شکستند. گفته می‌شود همسر این زن افسر ارتش بود که شش سال پیش در استان پکتیکا جان باخت.

نیروهای جبهه مقاومت روز دوشنبه، ۲۴ مرداد، در حصارک، عبدالله خیل و عنابه به پاسگاه‌های طالبان حمله کردند و چندین روستا را از کنترل طالبان خارج کردند. در این تهاجم، تلفات سنگینی به طالبان وارد شد.

به گفته برخی منابع، تلفات سنگین طالبان در درگیری با نیروی مقاومت سبب شد تا این گروه بار دیگر به انتقام از غیرنظامیان متوسل شوند. طالبان با اعمال ظلم و بی‌عدالتی در حق غیرنظامیان در پنجشیر می‌خواهند مقاومت‌گران را به تسلیم وادار کنند.

بیشتر از جهان