جبهه مقاومت ملی: دو فرمانده ارشد طالبان در پنجشیر و پروان کشته شدند

درگیری میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی، وارد هفتمین روز شد

سخنگویان طالبان تلفات نیروهای این گروه را در جنگ با جبهه مقاومت ملی، پنهان می‌کنند-@Jawadsarga/توییتر

علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان، از کشته شدن دو فرمانده ارشد طالبان در جریان درگیری با نیروهای جبهه مقاومت در پنجشیر خبر داد. نظری، شنبه ۲۴ اردیبهشت، در توییتی نوشت: «در ۲۴ ساعت آخر طالبان تروریست دو فرمانده خود را در حمله‌های جبهه مقاومت ملی از دست دادند.» او نام این دو فرمانده طالبان را ملا غفار قندهاری و ملا ملنگ عنوان کرد و افزود که نیروهای جبهه مقاومت ملی، ملا غفار را در شهرستان بگرام، استان پروان و ملا ملنگ را در شهرستان رخه، استان پنجشیر کشته‌اند.

ساکنان بگرام بعدازظهر روز جمعه، از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی خبر دادند، اما جزئیاتی از این حادثه در دست نیست. هرچند علی میثم نظری محل دقیق حمله به ملا ملنگ، فرمانده طالبان را مشخص نکرد‌، اما گفت او در بگرام کشته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان از یک هفته پیش در پنجشیر، اندراب و تخار، با نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان وارد درگیری شده‌اند. سخنگویان جبهه مقاومت ملی ادعا کردند که طالبان متحمل تلفات سنگینی شده‌اند، اما تلاش می‌کنند آمار کشته‌ها و زخمی‌ها را از رسانه‌ها پنهان کنند.

طالبان در جریان درگیری با نیروهای جبهه مقاومت ملی، به بازداشت و کشتار غیرنظامیان اقدام کردند. ساکنان پنجشیر، اندراب و تخار با ارسال ویدیو، عکس و پیام صوتی به رسانه‌ها ازجمله ایندیپندنت فارسی، از کشتار و بازداشت غیرنظامیان خبر دادند.

در تازه‌ترین مورد، قاری بختیار، استاندار گروه طالبان در بغلان، روز جمعه به ساکنان شهرستان‌های ده صلاح و خوست فرصت داد که نیروهای جبهه مقاومت ملی را به تسلیم شدن وادار کنند، وگرنه از ساکنان این نواحی انتقام گرفته خواهد شد.

طالبان همچنین روز پنجشنبه به ساکنان روستای ایمن در شهرستان ورسج، استان تخار‌ پنج روز فرصت دادند که خانه‌هایشان را تخلیه کنند. نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان دو هفته پیش این روستا را تصرف کرده بودند و پس از آن، طالبان با هدف سرکوب نیروهای این جبهه، به آنجا لشکرکشی کردند.

شماری از رهبران سیاسی و دیپلمات‌های کشورهای خارجی در چند روز گذشته، از وقوع جنایت‌ و کشتار غیرنظامیان در سه ناحیه پنجشیر، اندراب و تخار ابراز نگرانی کرده‌اند. طالبان تمامی گزارش‌‎ها در مورد وقوع جنگ و کشتار غیرنظامیان را رد می‌کنند.