ادعای مقام حزب‌الله لبنان: چیزی راجع به ترور سلمان رشدی نمی‌دانیم

ضارب رشدی مردی لبنانی-آمریکایی است و پدر و مادرش هر دو اهل روستای یطرون در جنوب لبنان‌اند

یکی از مقام‌های حزب‌الله لبنان روز شنبه ۲۲ مرداد گفت این گروه راجع به حمله به سلمان رشدی، نویسنده هندی-بریتانیایی-آمریکایی، که روز جمعه صورت گرفت، هیچ اطلاعی ندارد.

این مقام که به شرط افشا نشدن نامش با خبرگزاری رویترز صحبت کرد، گفت: «ما چیزی راجع به این موضوع نمی‌دانیم و در نتیجه نظری هم نمی‌دهیم.»

هادی مطر، ضارب رشدی که بلافاصله پس از حمله دستگیر شد، تبار لبنانی دارد. به گزارش روزنامه «النهارِ» لبنان، مقام‌های محلی روستای شیعه‌نشین یطرون در جنوب این کشور تبار لبنانی ضارب را تایید کرده‌اند. علی قاسم، رئیس بخشداری این روستا، گفت پدر و مادر مطر هر دو اهل یطرون‌اند اما مطر متولد آمریکا است و هرگز به یطرون سفر نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صفحه‌های مطر در رسانه‌های اجتماعی از گرایش او به حزب‌الله لبنان، سپاه پاسداران و شخصیت‌هایی همچون قاسم سلیمانی خبر می‌دهد. مطر در ضمن از گواهینامه‌ای جعلی با اسم حسن مغنیه استفاده می‌کرد، ترکیبی از نام حسن نصر‌الله، رهبر حزب‌الله و عماد مغنیه، یکی از مهم‌ترین چهره‌های عملیاتی این گروه و از یاران نزدیک قاسم سلیمانی که در سال ۲۰۰۸ در دمشق کشته شد.

نیروهای حزب‌الله لبنان در سراسر جهان، از غرب تا آفریقا و آمریکای لاتین، حضور دارند و اغلب در عملیات‌های تروری که جمهوری اسلامی هدایت می‌کند، نقشی محوری داشته‌اند، از حملات به نهادهای جامعه یهودی در آرژانتین گرفته تا قتل رهبران گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خاک اروپای غربی.

بیشتر از جهان