افزایش حمله‌های داعش؛ در انفجاری در غرب کابل چهار نفر زخمی شدند

رسانه رسمی داعش گزارش داد که در یک هفته گذشته، ۱۰۱ تن در حمله‌های این گروه در «ولایت خراسان» کشته و زخمی شدند

در دو هفته اخیر، حمله‌های گروه دولت اسلامی موسوم به داعش خراسان، در غرب کابل افزایش یافته است-Tolonews/Twitter@

انفجاری در شهرک عرفانی، از توابع دشت برچی در ناحیه سیزدهم در غرب کابل، صبح شنبه ۲۲ مرداد، به وقوع پیوست. یکی از ساکنان محل، با شرط محفوظ ماندن نامش، ویدیویی از محل وقوع انفجار را با ایندیپندنت فارسی به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد ستونی از دود از یک ساختمان بلند شده است.

این منبع آگاه گفت انفجار در ورودی یک اداره دولتی که محل توزیع سند هویت (شناسنامه) است رخ داد. به گفته این منبع آگاه، مواد منفجره در یک موتورسیکلت جاسازی شده بود و پس از انتقال و جابه‌جایی مقابل ورودی اداره منفجر شد.

سخنگویان طالبان تاکنون در این مورد جزئیاتی ارائه نکرده‌اند. منبع حاضر در محل انفجار گفت چهار فرد زخمی از محل حادثه به بیمارستان منتقل شدند که دو تن آنان از اعضای طالبان و دو از آنان یک فرد غیرنظامی هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما خبر وقوع این حمله در کانال‌های تلگرامی وابسته به داعش خراسان دست به دست می‌شود.

حمله‌های گروه دولت اسلامی موسوم به داعش خراسان در دو هفته اخیر در غرب کابل افزایش یافته است. بر اساس گزارش دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، در حمله‌هایی که در هفته گذشته در غرب کابل به وقوع پیوستند، بیش از ۱۲۰ نفر کشته و زخمی شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آخرین نسخه مجله هفتگی «النباء» که رسانه رسمی داعش است نشان می‌دهد که حمله‌های این گروه در کابل و با تمرکز بر غرب این شهر و محله‌های هزاره‌ و شیعه‌نشین، در دو هفته اخیر افزایش یافته است. در نسخه هفتگی مجله النباء که گزارش عملیات این گروه را بین روزهای ۲۰ تا ۲۶ تیر ثبت کرده، هیچ عملیاتی در حوزه «خراسان» گزارش نشده است. در این دوره زمانی، طالبان با انتشار چند بیانیه ادعا کردند که با انجام عملیات در کابل و قندوز شماری از اعضای داعش را کشتند و شماری دیگر را بازداشت کردند.

در گزارش‌های نسخه دیگر مجله النباء که بازه زمانی ۲۷ تیر تا ۱۲ مرداد را در برمی‌گیرد، شمار حمله‌های این گروه در افغانستان و پاکستان که به نام «ولایت خراسان» نامیده می‌شود، دو مورد و شمار تلفات ناشی از این حمله‌ها، ۱۲ کشته و زخمی ذکر شده است.

اما در آخرین نسخه رسانه رسمی داعش که روز شنبه ۲۲ مرداد، منتشر شد، شمار حمله‌های این گروه در «ولایت خراسان» چهار مورد ذکر شده است. نشریه النباء ارقام تلفات ناشی از این حمله‌ها را ۱۰۱ کشته و زخمی ذکر کرد. دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد، ارقام کشته‌ها و زخمی‌های یک هفته اخیر داعش خراسان را در کابل، ۱۲۰ کشته و زخمی گزارش داده است.

در صفحه نخست مجله النباء، عکس‌هایی از جریان برگزاری مراسم عاشورا در غرب کابل منتشر شده و در شرح آن نوشته شده است که نظامیان طالبان با همکاری «روافض» از عاشورا تجلیل می‌کنند. انتشار عکس‌هایی از کابل در صفحه نخست مجله داعش نشان می‌دهد که این گروه بر راه‌اندازی حمله‌های مرگبار در محله‌های شیعه و هزاره‌نشین تمرکز کرده است.