انفجار غرب کابل بیش از ۱۰ کشته به جا گذاشت

تا کنون مسئولیت این حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است

گفته می‌شود که وضعیت سلامتی مجروحان این حادثه خوب نیست- AFP

ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر امروز (شنبه، ۳ آبان) یک انفجار بسیار قوی در غرب کابل در کوچه موسسه کوثر دانش، رخ داد که در اثر آن ۱۰ تن کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

گفته می‌شود که وضعیت سلامتی مجروحان این حادثه خوب نیست و برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، در ارتباط با حادثه امروز در موسسه کوثر دانش در غرب کابل، در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «تروریست‌ها در ادامه جنایات خود، عصر امروز جنایت دیگر خلق کردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای آرین می‌افزاید:«عصر امروز در ناحیه حوزه سیزدهم کابل، منطقه پل خشک، داخل کوچه مرکز کوثر دانش، انفجاری صورت گرفته است. با ابراز تاسف، در اثر این انفجار تاکنون حدود ۱۰ تن شهید و ۲۰ تن دیگر مجروح شده‌اند که مجروحان به بیمارستان انتقال یافتند.»

او در ادامه افزود: «یک حمله‌کننده انتحاری که می‌خواست داخل مرکز آموزشی کوثر شود، قبل از رسیدن به هدف از سوی محافظان مرکز کوثر، شناسایی شد و انتحارکننده خودش را در داخل کوچه منفجر کرد.»

عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان، در واکنش به این حمله گفت:«این حمله ضدبشری، خلاف موازین و ارزش‌های اسلامی و انسانی تروریست‌های بدصفت و جبون را باشدیدترین الفاظ محکوم می‌کنم. تروریست‌های بزدل و خداناباور، با حمله به کودکان و دانش‌آموزان بی‌گناه و مظلوم نشان دادند که به هیچ آیین و اصولی پایبند نیستند.»

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور ارشد رئیس جمهوری غنی در امور فرهنگی، نیز در واکنش به این حادثه در صفحه فیسبوکش نوشته است: «طالبان دشمن بشریت، آگاهی، دانایی، و پیشرفتند. آنان صبح و شام را با کشتار و تخریب آغاز می‌کنند. از جنایت لذت می‌برند. این گروه باور به صلح ندارند. جنگجویان کرایه‌ای طبیعی است که به عنوان پیشمرگان بیگانه عمل می‌کنند. دیروز کمال خان را هدف قرار دادند. از هلمند تا غور، غزنی، میدان وردک، نیمروز، ننگرهار، تخار، و امروز در غرب کابل فاجعه آفریدند.»

آقای مرتضوی می‌افزاید:«کسی تسلیم سپاه جهل و خشونت نخواهد شد. بیش از سی میلیون جمعیت کشور در برابر این لشکر بی‌ریشه و ستمگر مقابله خواهد کرد. رویدادهای سراسر کشور نشان می‌دهد که طالبان دشمن بشریت، تمامیت ارضی، وحدت ملی و همه اقوامند.»

تا کنون مسئولیت این حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است، اما دولت افغانستان بارها تاکید کرده است که این گونه حملات را همیشه گروه طالبان انجام داده‌اند.

بیشتر از