ترامپ می‌گوید با انتشار حکم بازرسی مارالاگو مخالفتی ندارد

ترامپ می‌گوید وزارت دادگستری را تشویق می‌کند که «همین حالا» اسناد را منتشر کند

مریک گارلند، دادستان کل، گفته بود که «شخصا تصمیم به اخذ حکم بازرسی» خانه مارالاگو رئیس‌جمهوری پیشین، دونالد ترامپ، در فلوریدا را تایید کرده بود‌ـ GETTY IMAGES VIA AFP

دونالد ترامپ اواخر روز پنجشنبه گفت که به اقدام وزارت دادگستری به انتشار عمومی حکم بازرسی برای حمله روز دوشنبه اف‌بی‌آی به اقامتگاهش در فلوریدا اعتراض نخواهد کرد.

پیش‌تر در همان روز، مریک گارلند، دادستان کل، گفته بود که «شخصا تصمیم به اخذ حکم بازرسی» خانه مارالاگو رئیس‌جمهوری پیشین، دونالد ترامپ، در فلوریدا را تایید کرده است.

ترامپ اواخر روز پنجشنبه در رسانه اجتماعی‌اش، تروث سوشال، نوشت که «نه‌تنها با انتشار اسناد مربوط به حمله و ورود غیرآمریکایی، غیرقانونی و غیرضروری به خانه‌ام در پالم‌بیچ فلوریدا، مارالاگو مخالفتی ندارم، بلکه پا فراتر می‌گذارم و تشویق می‌کنم این اسناد فوری منتشر شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «همین الان اسناد را منتشر کنید.»

دادستان کل گفته بود که توجه عمومی فوق‌العاده‌ای معطوف این اسناد بود و در درخواست ارائه‌شده در دادگاه فدرال آمده است که «علاقه آشکار و شدید مردم به درک آنچه در این شرایط رخ داده، موازنه را به‌نفع این تفتیش تغییر داده است.»

مریک گفت: «نظر به تایید علنی رئیس‌جمهوری پیشین در مورد بازرسی، شرایط پیرامونی و توجه عمومی فراوان به این موضوع، این وزارتخانه درخواست کرده است حکم و تایید وصول آن به اطلاع عموم برسد.»

او در ادامه گفت: «سنگ بنای اصلی وزارت دادگستری و دموکراسی ما پایبندی صحیح به حاکمیت قانون است. حمایت از حاکمیت قانون به‌معنای اجرای یکسان قانون بدون ترس یا تبعیض است. این دقیقا همان کاری است که وزارت دادگستری تحت نظارت من انجام می‌دهد.»

© The Independent

بیشتر از جهان