اف‌بی‌آی حتی کمد ملانیا ترامپ را هم تفتیش کرد

در یورش اف‌بی‌آی به مارالاگو، ۲۷۸ مترمربع از بخش‌های شخصی اقامتگاه خانواده ترامپ و همچنین دفتر کار و گاوصندوق‌ تفتیش شد

بر اساس گزارش‌ها، ماموران اف‌بی‌آی که روز دوشنبه اقامتگاه مارالاگو دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق [آمریکا] در فلوریدا را جست‌وجو کردند، کمد ملانیا ترامپ، همسر او، را نیز تفتیش کردند.

به گزارش نیویورک‌پست، حکم بازرسی ماموران فقط برای جست‌وجوی اسناد ریاست‌جمهوری و مدارک اطلاعات محرمانه‌ای بود که در اقامتگاه مجلل رئیس‌جمهوری سابق واقع در پالم بیچ فلوریدا نگهداری می‌شد.

وکلای رئیس‌جمهوری سابق به کارکنان توصیه کردند قفل همه درها را به روی ماموران اف‌بی‌آی باز کنند و آن‌ها تک‌تک اتاق‌ها را گشتند.

آنان همچنین اجازه پیدا کردند به اتاق خواب اصلی موسوم به «ورسای» که ملانیا ترامپ دو سال پیش بازسازی کرد، دسترسی داشته باشند. 

در این یورش، که بیش از ۹ ساعت طول کشید، ۲۷۸ مترمربع از قسمت‌های شخصی اقامتگاه خانواده ترامپ و همچنین، دفتر کار جداگانه و گاوصندوق، و یک انباری قفل‌شده در زیرزمین که ۱۵ کارتن حاوی وسایل کاخ سفید در آن قرار داشت، تفتیش شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری سابق دوشنبه شب در حالی که خبر وقوع این یورش را اعلام می‌کرد، از ماموران اف‌بی‌آی بابت تفتیش غیرقانونی گاوصندوق شخصی‌اش به‌شدت انتقاد کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: «چنین هجمه‌ای فقط در کشورهای نابسامان جهان‌سومی ممکن بود اتفاق بیفتد. متاسفانه، آمریکا یکی از آن کشورها شده و فساد به‌حدی رسیده که تاکنون سابقه نداشته است.»

ترامپ همچنین مدعی شد که جو بایدن خبر داشته اف‌بی‌آی قرار است به املاک مارالاگو رئیس‌جمهوری سابق یورش ببرد؛ اما کاخ سفید این ادعا را رد کرد.

تفتیش روز دوشنبه بخشی از برنامه بازرسی وزارت دادگستری در مورد نحوه مدیریت رئیس‌جمهوری سابق بر اسناد حساس در پایان دولتش بود.

پیش‌تر، معلوم شده بود که دستیاران ترامپ «به‌طور مرتب» با کشف آنچه به نظر می‌رسید یادداشت‌ها یا اسناد رسمی بود و چپاندن آن‌ها در توالت‌های کاخ سفید، ظاهرا می‌کوشیدند آن‌ها را از بین ببرند.

این یورش با برنامه جداگانه تحقیقات وزارت دادگستری در مورد شورش ششم ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده ارتباطی ندارد، تحقیقاتی که بنا بر گزارش‌ها، بخشی از آن بر رئیس‌جمهوری سابق متمرکز است.

© The Independent

بیشتر از جهان