شکایت هنرپیشه زن عراقی از نشریه اکونومیست

مجله لندنی در شماره ژوئیه خود مطلبی با عنوان «چرا زنان در جهان عرب چاق‌تر از مردان‌اند» را با تصویری از ایناس طالب منتشر کرد

ایناس طالب ادعا می‌کند که مقاله اکونومیست نه تنها توهین به او، بلکه توهین به تمام زنان عرب است- Enaastaleb/ Instagram

ايناس طالب، بازیگر و مجری تلویزیون عراقی، از مجله اکونومیست به دلیل استفاده از تصویر او برای مقاله‌ای درباره همه‌گیری چاقی میان زنان عرب ناخشنود است و قصد دارد با اقدام قضایی، از این نشریه شکایت کند.

به گزارش نشریه نیولاین و به نقل از عرب نیوز، مجله اکونومیست در شماره ژوئیه خود مطلبی با عنوان «چرا زنان در جهان عرب چاق‌تر از مردان‌اند» منتشر کرد که در آن، با استناد به اینکه ارزان‌ترین غذاهای محلی معمولا جزو ناسالم‌ترین‌ غذاها به شمار می‌روند، اقتصاد اجتماعی و محافظه‌کاری اجتماعی فراگیر در کشورهای عرب را مسبب این تفاوت دانست.

این مجله بریتانیایی تصویری از ایناس طالب را به عنوان یک نمونه از این سبک چاقی همراه مطلب کار کرد و در آخرین پاراگراف نوشت: «عراقی‌ها اغلب به عنوان یک زیبایی ایده‌آل به ایناس طالب اشاره می‌کنند؛ بازیگری با برآمدگی‌ها زیاد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالب در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برای شکایت و درخواست غرامت از این نشریه آماده می‌شود: «من تصمیم گرفتم به دلیل انتشار این مطلب با اکونومیست برخورد قانونی کنم. من خواستار جبران خسارت روحی، روانی و اجتماعی‌ام که این ماجرا برای من به وجود آورد. من و تیم حقوقی‌ام در حال ترتیب دادن مراحل بعدی‌ایم.»

«مخاطبان سال‌ها است که مرا دوست دارند. ناامیدکننده بود که دیدم یک رسانه بین‌المللی طوری به من برچسب می‌زند انگار سایر دستاوردهایم هیچ معنایی ندارند. من سالمم و از ظاهرم راضی‌ام؛ به نظرم این تنها چیزی است که اهمیت دارد.»

این مقاله خشم خوانندگان غیرعرب این نشریه را هم برانگیخت و بسیاری به استاندارد دوگانه اکونومیست اشاره کردند که هنرمندان سایزبزرگی مانند لیزو و مدل‌هایی مانند اشلی گراهام را به دلیل نقششان در ایجاد موج «تشویق به پذیرش بدن‌ خود» تحسین می‌کند و یادآور شدند که این روزها یافتن نمونه‌ای از یک نشریه معتبر بین‌المللی که عکس یک زن چاق غربی را به‌ عنوان عاملی برای شرمساری او کار کند، دشوار است.

ایناس طالب ادعا می‌کند که مقاله اکونومیست نه تنها توهین به او، بلکه توهین به تمام زنان عرب است.

بیشتر از جهان