پاکستان برای کاهش هزینه‌ها شیرها را به حراج می‌گذارد

پاکستان با بحران اقتصادی دست به گریبان است وضعیت نامناسب باغ‌وحش‌های پاکستان انتقاد جامعه بین‌المللی را به همراه داشته است

هدف از حراج شیرها کاهش هزینه خرید گوشت برای آنها و بازکردن جا عنوان شده است-Aamir QURESHI / AFP

باغ‌وحش لاهور در پاکستان باوجود انتقادهای متعدد هفته آینده ۱۲ شیر را برای مجموعه‌داران خصوصی به حراج می‌گذارد. هدف از این اقدام باز کردن جا برای حیوانات و کاهش هزینه خرید گوشت برای تغذیه شیرها عنوان شده است.

قیمت پایه این حیوانات ۱۵۰ هزار روپیه پاکستان معادل ۷۰۰ دلار تغیین شده است. اما مقامات امیدوارند هر یک از آنها را دو میلیون روپیه معادل حدود ۹ هزار دلار به فروش برسانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر ۲۹ شیر، دو پلنگ آمریکایی و شش ببر در باغ‌وحش لاهور زندگی می‌کنند. مقامات قصد دارند ۱۱ تا ۱۲ شیر بین دو تا پنج سال را به حراج بگذارند.

این درحالی است که گروه‌های مدافع محیط زیست و حقوق حیوانات از این حراج انتقاد کرده‌اند. آنخها بر این باورند که شیرها باید به باغ‌وحش‌های دیگری مننتقل شوند. آنها قیمت‌گذاری این حیوانات را گامی در راستای تقویت نگاه تجاری به حیات وحش ارزیابی می‌کنند.

با این وجود نگهداری حیوانات وحشی مانند شیر، ببر و پلنگ به عنوان حیوان خانگی در پاکستان مرسوم است و برخی آن را نشانه جایگاه اجتماعی بالاتر قلمداد می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی ثروتمندان تصاویر و ویدیوهای این حیوانات را به عنوان حیوان خانگی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و برخی نیز آنها را برای حضور در تبلیغات و فیلم‌ها اجاره می‌دهند.

برخی از این افراد مانند نعمان حسن قرار است در این حراجی شرکت کنند. او به خبرگزاری فرانسه گفت که قصد دارد دو یا سه شیر به مجموعه خود اضافه کند.

وضعیت باغ‌وحش‌ها در پاکستان بسیار نامناسب و وخیم است و اخیرا نحوه نگهداری یک فیل آسیایی در پاکستان با انتقاد وسیع بین‌المللی مواجه شده بود.

اما باغ وحش لاهور در مقایسه با بقیه باغ‌وحش‌ها وضعیت بهتری دارد.

پاکستان با بحران اقتصادی مواجه است و تلاش‌های متعددی در جهت کاهش هزینه‌ها انجام داده است که از جمله آنها توصیه وزیر برنامه‌ریزی و توسعه به مردم برای کاهش نوشیدن چای به منظور کاهش فشار بر منابع ارزی برای واردات است.

بیشتر از جهان