مرگ دومین گورخر آفریقایی باغ‌وحش صفادشت

انتقال گورخرهای آفریقایی به ایران و مرگ آنها در حالی است که وضعیت گورهای ایرانی نیز چندان مساعد نیست

یکی دیگر از سه گورخر آفریقایی که اوایل اردیبهشت ماه برای جذب بازدیدکننده بیشتر در باغ‌وحش صفادشت از هلند به ایران وارده شده بودند، روز سه‌شنبه تلف شد.

اواسط اردیبهشت ماه و تنها چند روز پس از ورود به باغ‌وحش، مرگ یکی از این سه گورخر باعث اعتراض فعالان حقوق حیوانات و واکنش شهروندان در شبکه‌های مجازی شد.

ماجرا زمانی آغاز شد که تصاویر ویدئویی از رفتار خشن برخی‌ها با یک رأس گورخر که در کانال سیمانی گرفتار شده بود، موجی از اعتراضات را در فضای مجازی به راه انداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تسنیم، مسئولان سازمان دامپزشکی علت مرگ گورخر نر را عفونت داخلی اعلام کردند و مسئولان باغ وحش صفادشت هم مسئولان گمرک بازرگان را مقصر دانستند.

این گورخرها پس از ورود به گمرک ایران، چندین روز به دلیل عدم نظارت مناسب، از جایگاهشان خارج و در محوطه گمرک سرگردان شده بودند.

با مرگ دومین گورخر، بار دیگر این پرسش مطرح می‌شود که چرا باوجود نبود ساز و کار مناسب برای واردات جانوران وحشی به کشور، امکانات نامناسب حمل و نقل، شرایط غیرقابل قبول نگهداری از حیوانات در باغ‌وحش‌ها و فهرست بلندبالایی از جانوران وحشی که پس از ورود به باغ وحش‌های ایران تلف شده‌اند، همچنان برای ورود جانوران جدید به ایران مجوز صادر می‌شود.

انتقال گورخرهای آفریقایی به ایران و مرگ آنها در حالی است که وضعیت گورهای ایرانی نیز چندان مساعد نیست. مهرماه ۱۳۹۷، کشته شدن پنج رأس گورخر در حال انتقال از منطقه توران به پارک ملی کویر خبرساز شد.

بیشتر از جهان