آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در ایران طی یک هفته دو برابر شد

وزارت بهداشت از افزایش آمار روزانه جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا به ۸۱ نفر خبر داد

در میان استان‌های ایران، بار دیگر تعدادی از استان‌ها در وضعیت آستانه بحران کرونا قرار گرفته‌اند- عکس از امیر حسامی‌نژاد - تسنیم

وزارت بهداشت از افزایش آمار روزانه جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا به ۸۱ نفر خبر داد، آماری که حاکی از دو برابر شدن تعداد جان‌باختگان کرونا در یک هفته است و شمار مرگ‌های روزانه موج هفتم کرونا را در آستانه سه رقمی شدن قرار داده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، شمار جان‌باختگان روزانه کرونا روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، به ۸۱ نفر افزایش یافت و این در حالی است که پنجشنبه ۶ مرداد ماه آمار روزانه جان‌باختگان کرونا ۴۲ نفر اعلام شده بود که نشان می‌دهد در فاصله یک هفته آمار جان‌باختگان روزانه کرونا دو برابر شده است.

به گفته مقام‌های وزارت بهداشت، این آمار فقط شامل بیمارانی است که بنابر معیارهای قطعی تشخیصی، به کرونا مبتلا بوده و با مثبت شدن جواب آزمایش در بیمارستان بستری شده و جان خود را از دست داده‌اند، ولی آمار واقعی جان‌باختگان کرونا بسیار بالاتر از آمار رسمی است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی شبانه روز منتهی به پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱، دست‌کم ۷ هزار و ۴۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که از این تعداد، هزار و ۲۶۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

در این آمار رسمی، همچنین اعلام شده است که ۱۳۹۸ نفر از بیماران مبتلا کرونا در حال حاضر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها بستری‌اند.

هم‌زمان با افزایش تعداد جان‌باختگان بر اساس آمارهای رسمی به بالای ۸۰ نفر در روز، کارشناسان بهداشت و درمان در ایران نیز در مورد افزایش پرشتاب جان‌باختگان کرونا هشدار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حمید سوری، اپیدمیولوژیست، درباره وضعیت مرگ‌های کرونایی در موج هفتم گفت که احتمال سه رقمی شدن مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا وجود دارد.

سوری تاکید کرد که اکنون هم تعداد مرگ‌هایی که گزارش می‌کنیم، مربوط به کسانی است که ابتلای آن‌ها به کرونا تایید شده و جواب آزمایش‌ آن‌ها مثبت اعلام شده است و اگر افراد محتمل را هم اضافه کنیم، شاید همین الان هم تعداد مرگ‌های کرونا در ایران سه رقمی باشد.

این اپیدمیولوژیست هشدار داد که در حال حاضر زمان مناسبی برای سفرهای سیاحتی و زیارتی برای افراد پرخطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار نیست و این گروه‌ها باید حداکثر تلاششان را انجام دهند تا از مواجهه با بیماری پرهیز کنند.

سوری افزود که ایران به لحاظ جمعیت در طول این همه‌گیری بیش از ۳۰ ماهه، معمولا جزو ۱۰ تا ۱۵ کشور اول دنیا به لحاظ مرگ‌ومیر و عوارض همه‌گیری کرونا بوده است.

در میان استان‌های ایران، بار دیگر تعدادی از استان‌ها در وضعیت آستانه بحران کرونا قرار گرفته‌اند. یکی از این استان خوزستان و شهر اهواز است که در آن مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم اهواز، به ۲۷۶ نفر رسیده است که ۷۶ بیمار از این تعداد در بخش‌های ویژه بستری‌اند.

مفید حسین‌زاده، رئیس بیمارستان رازی اهواز، گفت که میزان ورودی به بیمارستان رازی نسبت به یک هفته گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد و میزان بستری‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است و در حال حاضر حدود ۹۵ درصد تخت‌های عادی و ۹۰ تا ۹۵ درصد تخت‌های ویژه بیمارستان رازی اهواز اشغال است.

جلیل موسوی، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی، نیز گفت که تعداد بیماران بستری به‌ دلیل ابتلا به کرونا در این استان به ۳۵۳ نفر افزایش یافته است و فقط در شبانه روز منتهی به پنجشنبه ۱۳ مرداد، ۹ نفر در بیمارستان‌های دولتی این استان در اثر کرونا جان‌ باختند.

در حال حاضر، بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۲۰ شهرستان ایران در وضعیت قرمز کرونا، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت کرونا فقط در ۵۰ شهرستان آبی است.