رزمایش دریایی چهار روزه آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ آغاز شد

«گروه ضربت دریای سرخ» در ماه آوریل، به منظور مقابله با شبکه‌های قاچاق اسلحه مرتبط با شورشیان حوثی در یمن تشکیل شد

این رزمایش که پس از تشکیل گروه ضربت دریای سرخ در ماه آوریل انجام می‌شود - AFP

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی اسرائیل و ایالات متحده روز دوشنبه، اول اوت (دهم مرداد)، برگزاری یک رزمایش دریایی چهارروزه در دریای سرخ را آغاز کردند.

به گزارش اسرائیل هیوم، در بیانیه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا آمده است: «این رزمایش که پس از تشکیل گروه ضربت دریای سرخ در ماه آوریل انجام می‌شود، یک رویداد آموزشی دوجانبه بین ناوگان پنجم ایالات متحده و نیروهای دریایی اسرائیل است که بر برنامه‌ریزی ماموریت، منع دریایی و سایر رزمایش‌ها در دریا تمرکز دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اطلاعات اعلام‌شده، نیروی دریایی ایالات متحده چندین کشتی بزرگ را به این رزمایش اعزام کرده است؛ از جمله ناوشکن یواس‌اس‌ نیتزه (یک ناوشکن کوچک مجهز به موشک‌های هوابه‌هوا و موشک‌های کروز برای حملات زمینی دوربرد با ۴۰۰ خدمه)، کشتی یواس‌اس لوییز بی‌پولر (یک کشتی باری نظامی که تفنگداران دریایی می‌توانند در آن مستقر شوند و به عنوان سکویی برای هواپیماهای حامل نیرو عمل می‌کند) و یواس‌ان‌اس متیو پری (یک کشتی پشتیبانی لجستیکی).

این تجهیزات آمریکایی در کنار ناوهای «اینس ایلات» (INS Eilat) و «اینس کشت» (INS Keshet) نیروی دریایی اسرائیل حرکت خواهند کرد.

ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مستقر است و نیروهای دریایی که در خلیج فارس، خلیج عمان، دریای سرخ، بخش‌هایی از اقیانوس هند و سه نقطه حساس تنگه هرمز، کانال سوئز و باب‌المندب فعالیت می‌کنند، در آن حضور دارند.

«گروه ضربت دریای سرخ» با هدف مقابله با شبکه‌های قاچاق اسلحه مرتبط با شورشیان حوثی در یمن که در آب‌های دریای سرخ فعالیت می‌کنند، تشکیل شد. این گروه به دنبال تضمین امنیت کشتی‌های تجاری در این منطقه است.

بیشتر از جهان