هشدار سطح قرمز سیلاب برای بخش‌های بزرگی از ایران تمدید شد

هفت گردشگر عراقی در سیل مشهد کشته شدند

سازمان هواشناسی ایران بامداد روز یک‌شنبه، هشدار سطح قرمز خود برای بخش‌های بزرگی از ایران تمدید کرد. همزمان، کمیته اضطرار آلودگی هوا استان خوزستان نیز با توجه به وضعیت بارش‌ها و تندباد شدید گردوغبار، برای ۴۸ ساعت اعلام وضعیت «آماده‌باش سراسری» کرد.

با افزایش آمار جانباختگان سیل، شامگاه شنبه اعلام شد هفت تن از کشته‌شدگان سیلاب در حومه مشهد، از شهروندان و گردشگران عراقی بودند.

خبرگزاری‌های داخلی ایران شامگاه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۱ به‌نقل از محسن داوری، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد نوشتند به‌دنبال بارندگی عصر شنبه، باوجود هشدارهایی که داده شده بود، یک خودرو «ون‌» که در مسیر میامی در محدوده  روستای چنارک، در حومه مشهد، در حال حرکت بود در مسیر سیلاب واژگون شد.

به‌گفته معاون استاندار خراسان رضوی، خودرو ون حادثه‌دیده ۱۳ سرنشین‌ داشت که ۱۲ تن از آنها از شهروندان و گردشگران عراقی بودند.

به گفته فرماندار مشهد، در جریان این حادثه، هفت تن از شهروندان عراقی کشته شدند و راننده این خودرو هم که ایرانی بود جان خود را از دست داده است.

به‌طور سالانه دو میلیون شهروند عراقی، عمدتا به‌عنوان گردشگران مذهبی، به ایران سفر می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برابر آخرین آمارهای دولتی، دستکم ۶۹ تن در جریان سیلاب‌های روزهای اخیر در استان‌های مختلف ایران جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا عصر روز شنبه به‌نقل از جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، نوشت تنها در منطقه «امام‌زاده داوود»، در شمال غربی تهران، پیکر ۲۲ نفر را از زیر آوارها و گل‌ولای بیرون آورده‌‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز یک‌شنبه در گزارشی نوشت این نگرانی وجود دارد که با کاهش بارندگی‌ها شمار بیشتری از اجساد مفقودین یافت شود.

سیلاب‌های روزهای گذشته در ایران، یکی از مرگ‌بارترین و پرخسارت‌ترین سیلاب‌های طی یک دهه گذشته در ایران به‌شمار می‌روند.

در سال ۱۳۹۸ نیز حداقل ۷۶ تن در اثر جاری شدن سیل در جنوب ایران جان خود را از دست دادند.

به‌گفته یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، تا بامداد روز یک‌شنبه دستکم ۶۰ شهر، ۱۴۰ شهرستان و ۵۱۶ روستا و ۸۵ محور جاده‌ای کشور، تحت تاثیر سیلاب قرار داشته‌ است.