عربستان سعودی آماده پذیرایی از زائران حج عمره می‌شود

امسال مدت ویزای حج عمره برای اولین‌بار و بنابر مقررات جدید وزارت حج و عمره عربستان سعودی، سه ماه خواهد بود

این ویزای نود روزه به زائران امکان می‌دهد تا علاوه بر به جا آوردن مراسم حج عمره، به تمام مناطق و استان‌های عربستان سعودی سفر کنند -- AFP

عربستان سعودی روز شنبه، ۳۰ ژوییه ۲۰۲۲، از اولین گروه زائران خارجی عمره استقبال می‌کند و آماده می‌شود تا با آغاز فصل عمره پذیرای هزاران زائری باشد که امسال برای اولین‌بار با ویزای سه ماهه وارد می‌شوند و امکان سفر به سراسر این کشور را خواهند داشت.

شرکت‌ها و موسسه‌های ارائه خدمات به زائران عمره‌، صدور ویزا برای زائران را آغاز کرده‌اند. امسال مدت ویزای حج عمره برای اولین‌بار و بنابر مقررات جدید وزارت حج و عمره عربستان سعودی، سه ماه خواهد بود.

این ویزای نود روزه به زائران امکان می‌دهد تا علاوه بر به جا آوردن مراسم حج عمره، به تمام مناطق و استان‌های عربستان سعودی سفر کنند.

هانی العامری، معاون کمیته ملی اعمال حج و عمره با تاکید بر آمادگی شرکت‌ها و نهادهای مسئول در عربستان سعودی برای پذیرایی از زائران در فصل جدید عمره ، گفت که بیش از ۵۰۰ شرکت و موسسه واجد شرایط این کشور در طول فصل عمره به زائران خدمات ارائه خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معاون کمیته ملی اعمال حج و عمره، گفت علاوه بر این شرکت‌ها و موسسات در عربستان سعودی، بیش از ۲ هزار موسسه و کارگزار خارجی در کشورهای سراسر جهان که مورد تایید وزارت حج و عمره عربستان هستند در جریان اعزام زائران برای عمره مشارکت دارند.

العامری همچنین درباره «کمیته ملی اعمال حج و عمره» گفت که این کمیته وظیفه هماهنگی بین حوزه حج و عمره و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی عربستان سعودی را بر عهده دارد و در صورت بروز مشکلات احتمالی در طول برگزاری حج و فصل عمره نیز به ارائه توصیه‌هایی برای رسیدگی به این مشکلات خواهد پرداخت.

در همین حال مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفتند که آخرین گروه حجاج ایرانی روز جمعه عربستان سعودی را ترک کرده و وارد ایران شدند.

به گفته اکبر رضایی، از مقام‌های سازمان حج و زیارت ایران، در حج امسال در مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۵ ویزا از سوی عربستان سعودی برای زائران ایرانی صادر شده بود که فقط ۴۳ نفر از این مراسم انصراف دادند و بقیه به حج اعزام شدند.

صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ایران، در جریان مراسم حج گفت که در پذیرایی عربستان سعودی از حجاج ایرانی هیچ مشکلی  مشاهده نکرده و رفتار عربستان سعودی صمیمانه بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران دو روز پیش نیز گفت که تحقق از سرگیری سفرهای عمره برای زائران ایرانی منوط به حمایت کنسولی از زائران است اما در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم و در صورتی که حمایت کنسولی محقق شود، منعی برای سفرهای عمره وجود ندارد.

بیشتر از جهان