سیل در امارات؛ ۷ نفر جان‌شان را از دست دادند

کارشناس‌ها می‌گویند «پدیده جهانی گرمایش زمین» یکی از مهمترین دلایل بارش‌های کم‌سابقه در امارات متحده عربی است

امارات متحده عربی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بارش شدید باران مواجه شد- Giuseppe CACACE / AFP

وزارت کشور امارات متحده عربی در روز جمعه، ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲، اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیل در این کشور ۷ کارگر مهاجر آسیایی جان‌شان را از دست داده‌اند. بر پایه اعلام این وزارتخانه، نیروهای دولتی در حال تخلیه شهرهای رأس الخیمه، شارجه و فجیره، هستند؛ شهرهایی که بیشترین آسیب را از وقوع سیل دیده‌اند.

امارات متحده عربی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بارش شدید باران مواجه شد که جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف این کشور را در پی داشت. همزمان با این واقعه، ویدئوهای مربوط به وقوع سیل در امارات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که عملیات نجات‌وامداد در شهرهای شارجه و فجیره را نشان می‌داد.

در ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، خودروهایی دیده می‌شود که در آب جاری در خیابان‌های فجیره غوطه می‌خورند در حالی که آب دارد به داخل مغازه‌های خالی واقع در حاشیه خیابان‌های این شهر نفوذ می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از این ویدئوها جاده‌های منتهی به شهر فجیره را نشان می‌دهد که به‌ دلیل وقوع سیل تخریب شده‌اند و مردم عادی خودروهای‌شان را در جاده‌های تخریب شده می‌رانند.

روزنامه خلیج‌تایمز، ضمن اشاره به خرابی‌های ناشی از وقوع سیل در شهرهای مختلف امارات متحده عربی، خاطر نشان کرد که «تانک‌های نظامی و سربازها»، به‌منظور کمک به تخلیه اماکن، در مناطق سیل‌زده مستقر شدند. این روزنامه، در گزارشی که روز پنجشنبه در این مورد تهیه کرد، عکس‌هایی را که به‌وسیله وزارت دفاع امارات متحده عربی منتشر شده بود، بازنشر کرد. این تصاویر تانک‌هایی نظامی را نشان می‌دهد که در حال انجام عملیات امدادو‌نجات در خیابان‌های شهر فجیره‌اند.

آمارهای رسمی منتشر شده در مورد عملیات امدادونجات در شهرهای مختلف امارات متحده عربی حاکی از آن است که ارتش این کشور جان ۸۰۰ نفر را نجات داده و ۳ هزار و ۸۰۰ تن را در پناهگاه‌های مختص سیل‌زدگان، به‌صورت موقت، اسکان داده است.

در دو روز گذشته، برخی از کارشناس‌ها تاکید کرده‌اند که «پدیده جهانی گرمایش زمین» یکی از مهمترین دلایل بارش‌های کم‌سابقه در امارات متحد عربی است.

بیشتر از جهان