کاخ سفید: بایدن الان سرطان ندارد، قبلا درمان شده است

رییس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت که آلودگی ناشی از پالایشگاه‌های نفتی دلیل ابتلای او و بسیاری دیگر به سرطان است

سلامت جسمی و ذهنی بایدن، رییس‌جمهوری ۷۹ ساله آمریکا از مدت‌ها پیش مورد تردید بوده است-Drew Angerer / Getty Images via AFP

کاخ سفید در واکنش به اظهارات بایدن که درباره ابتلا به سرطان صحبت کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس‌جمهوری آمریکا پیش از آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود مبتلا به سرطان پوست نبوده است و سرطان او پیش از ورود به کاخ سفید درمان شده بود.

رییس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه درجریان سخنرانی در ماساچوست درباره تاثیر تغییرات اقلیمی و آلودگی هوای ناشی از پالایشگاه‌های نفتی بر سلامتی و بروز سرطان برای مردم از جمله خودش صحبت کرد. بایدن گفت به همین دلیل است که او و بسیاری دیگر به سرطان مبتلا می‌شوند و دلاور (ایالات محل تولد بایدن) بالاترین نرخ سرطان را دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلامت جسمی و ذهنی جو بایدن، رییس‌جمهوری ۷۹ ساله آمریکا از مدت‌ها پیش مورد تردید بوده است. او بارها در سخنرانی‌های خود دچار فراموشی شده است، یا هنگام بالارفتن از پلکان هواپیما تعادل خود را از دست داده است. برگه حاوی اطلاعات درباره سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های او که به برگه تقلب بایدن مشهور شده است نیز از نگاه برخی ناظران نشان‌دهنده زوال عقل او است.

با این حال کاخ سفید و نزدیکان به بایدن تاکید می‌کنند که او در سلامتی کامل قرار دارد.

به گزارش اسکای‌نیوز در گزارش وضعیت سلامتی بایدن که نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، آمده است که قسمت‌های مبتلا به سرطان از روی پوست بایدن برداشته شده است، او سالم است و مشکوک به سرطان پوست نیست.

بیشتر از جهان