ابراهیم رئیسی: ما وظیفه داریم به‌خواست مردم در مقابل «نظام سلطه» بایستیم

رئیسی در میان افسران پایگاه هوایی نوژه تهدید کرد هر کسی بخواهد تعرضی به کشور داشته باشد به‌شدت پشیمان می‌شود

ابراهیم‌ رئیسی حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و بین‌المللی را هم «امنیت‌آفرین» توصیف کرد - مهر

ابراهیم رئیسی، رئيس‌‌جمهوری حکومت ایران، در جریان سفر به استان همدان بار دیگر از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت خود دفاع کرد و گفت مردم ایران دارند رسما نشان می‌دهند با مقاومت خود تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند.

خبرگزاری‌های داخلی ایران روز پنج‌شنبه ششم مرداد‌ماه ۱۴۰۱ به‌نقل از ابراهیم رئیسی نوشتند وقتی مردم رسما می‌گویند می‌توانند در برابر تحریم‌ها مقاومت کنند، ما وظیفه خود می‌دانیم که «مقابله با نظام سلطه» را در دستور کار قرار دهیم. به‌گفته ابراهیم رئیسی، خواست مردم ایران «ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان» است.

ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنج‌شنبه‌اش به مشکلات اقتصادی در استان همدان اشاره کرد و گفت از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم همدان کمبود منابع آب است. به‌گفته رئیس‌جمهوری حکومت ایران، در «مسئله آب» کشور ۱۷ سال «عقب‌‌ماندگی» دارد.

رئیسی همچنین روز پنج‌شنبه در دیدار با افسران «پایگاه هوایی نوژه» از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تقدیر کرد. به‌گفته ابراهیم رئيسی، ارتش و نیروهای سپاه پاسداران، در «سیل» و «کرونا» و «زلزله» در کنار مردم‌ ایران ایستاده‌اند و به آنها کمک می‌کنند.

رئیسی در ادامه صحبت‌های روز چهارشنبه‌ در میان نظامیان پایگاه هوایی نوژه، با اشاره به نقل‌‌قولی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تهدید کرد و گفت هر کسی بخواهد تعرضی به کشور داشته باشد، به‌شدت پشیمان خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پایگاه هوایی «نوژه»، یا پایگاه هوایی «شاهرخی» قبل از انقلاب، در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد.

جدا از تاریخ جنگ ایران و عراق، در تیرماه ۱۳۵۹ طرح یک کودتا نظامی برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی قرار بود از این پایگاه نظامی در ۶۰ کیلومتری همدان آغاز شود. اما کودتا شکست خورد و برخی از عوامل و افسران ارتش دستگیر، محاکمه و به فاصله کوتاهی اعدام شدند.

ابراهیم‌ رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در میان افسران «پایگاه هوایی نوژه»، حضور نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد و بین‌المللی را هم «امنیت‌آفرین» توصیف کرد.

رئیسی در حالی حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آب‌های بین‌المللی را «امنیت‌آفرین» می‌داند که مقام‌های مختلف دولت‌های منطقه، بارها نسبت به مداخله و تهدیدات حکومت ایران برای امنیت تجارت بین‌المللی، مشخصا در آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان ابراز نگرانی کرده‌اند.

طی سال‌های گذشته شمار زیادی از کشتی‌ها و نفت‌کش‌های خارجی به بهانه نقض مقررات دریا‌نوری توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف شده‌اند.