ذوالنور: اگر جنگ شود از «۱۱۰ هزار منطقه موشکی» به اسرائیل حمله می‌کنیم

«اگر نظام سیاسی فعلی در ایران اگر بخواهد ماندگاری داشته باشد باید در منطقه حضور فعالی نشان دهد»

«هدف آمریکا از مذاکرات این است که بر مراکز نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی به طور مستقیم نظارت کند»-فارس

مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، گفت که بر سر حقابه ایران چالش بالفعل با طالبان برای خودمان درست نمی‌کنیم، اما همزمان تهدید کرد که در صورت آغاز جنگ، جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن «با شکافته شدن زمین در ۱۱۰ هزار منطقه موشکی»، اسرائیل را «آتش باران» خواهند کرد.

ذوالنور شامگاه شنبه در جلسه‌ای با عنوان «نشست سیاسی تبیین آخرین وضعیت غرب آسیا و اجلاس سه جانبه» که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اسرائیل تهدید کرد و گفت: «اگر روزی جنگی در بگیرد زمین‌های محور مقاومت شکافته خواهد شد و ۱۱۰ هزار منطقه موشکی اسرائیل را آتش باران خواهد کرد.»

جانشین اسبق نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران و نماینده فعلی قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر امروز به ایران حمله نمی‌شود «به دلیل آگاهی از سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ذوالنور در بخشی از سخنان خود درباره انتقادهای طیف‌هایی در داخل جمهوری اسلامی که رابطه سال‌های اخیر مقام‌های حکومتی با چین و روسیه را وابستگی به این دو کشور توصیف می‌کنند، گفت: «ما کشوری کاملا مستقل هستیم اما منافع ملی گاهی ایجاب می‌کند که روابطمان را با برخی از کشورها مستحکم‌تر کنیم.»

نماینده قم با بیان اینکه «اگر نظام سیاسی فعلی در ایران اگر بخواهد ماندگاری داشته باشد باید در منطقه حضور فعالی نشان دهد»، گفت که به همین دلیل جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را برای حضوری فعال در منطقه به کار گرفته است.

درحالی که فعالان محیط زیست می‌گویند جمهوری اسلامی حتی قادر به دریافت حقابه هیرمند از طالبان نیست، مجتبی ذوالنور ادعا کرد که «طالبان حق آبه ایران را پذیرفته است» و گفت: اولویت طالبان درگیری با ما نیست و تا بحرانی در مرزها نداریم چالش بالفعل برای خودمان درست نمی‌کنیم.

مجتبی ذوالنور در بخشی از اظهاراتش درباره دلیل روابط جمهوری اسلامی با طالبان، نیز گفت که «در حال حاضر تجار ما رابطه مناسبی با کشور افغانستان دارند و ما به دنبال تامین منابع کشور ایران حتی با حضور طالبان هستیم».

این نماینده مجلس پیش از این نیز گفته بود که آمریکا و غرب در زیاده خواهی دست بردار نیستند و «هدف آمریکا از مذاکرات این است که بر مراکز نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی به طور مستقیم نظارت کند».

ذوالنور گفته بود، به ما می‌گویند باید بُرد موشک‌هایتان ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر باشد اما از کجا می‌خواهند بفهمند که بُرد موشک‌های ما ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است. برای همین می‌خواهند دوربین‌هایی مثل دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مراکز نظامی و موشکی ما وصل کنند تا بر این مراکز نظارت داشته باشند. اما در این صورت دیگر اسرار نظامی برای ما باقی نمی‌ماند.

نماینده قم در سخنرانی شنبه شب خود گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با «چند هدف اثبات سرسپردگی به اسرائیل، جلوگیری از هجمه طرفداران ترامپ و زمینه‌سازی در اسرائیل برای پذیرش مذاکرات وین و خنثی کردن سران تندرو اسرائیل» مذاکرات سه جانبه با جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند.