دو برادر که عضو نیروهای ویژه دولت پیشین بودند در درگیری با طالبان در اندراب جان باختند

طالبان یک عضو جبهه مقاومت را پس از بازداشت به گلوله بستند

جبهه مقاومت و جبهه آزادی در درگیری‌های یک هفته اخیر با طالبان پنج نفر تلفات دادند‌ــ عکس:AhmadQasani/Twitter@

حملات گسترده طالبان به نیروهای جبهه مقاومت و جبهه آزادی در بخش‌هایی از شهرستان اندراب قربانی گرفت.

منابع آگاه در اندراب در استان بغلان به ایندیپندنت فارسی گفتند که حمله‌های پی‌در‌پی طالبان به نیروهای مقاومت در شهرستان اندراب در سه روز گذشته، به کشته شدن دو رزمنده جبهه مقاومت و یک رزمنده جبهه آزادی منجر شد.

به گفته منابع آگاه، صدیق‌الله و زبیر دو تن از نیروهای ویژه دولت پیشین بودند که پس از فروپاشی دولت اشرف غنی، در کوهپایه‌های اندراب با طالبان می‌جنگیدند. صدیق‌الله و برادرش زبیر روز یکشنبه ۲۶ تیر در درگیری مستقیم با نیروهای طالبان جان باختند.

به گفته منابع آگاه، صدیق‌الله عضو جبهه آزادی و زبیر عضو جبهه مقاومت بود و هر دو با طالبان می‌جنگیدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه در ادامه افزودند که طالبان یک عضو دیگر جبهه مقاومت را پس از اسارت، در روستای اولنگ در دره قاسان به گلوله بستند. گفته می‌شود عبدالقاسم، عضو جبهه مقاومت، پس از آنکه روز دوشنبه سلاحش را زمین گذاشت و به خانه یکی از نزدیکانش به روستای اولنگ رفت، طالبان دوشنبه شب او را از خانه بیرون کشیدند و به گلوله بستند. نزدیکان عبدالقاسم جسد او را بامداد روز سه‌شنبه مقابل مدرسه «رسول خان شهید» در این روستا پیدا کردند.

پیش از این، جبهه مقاومت از جان باختن یک فرمانده جبهه مقاومت در درگیری‌های اخیر با طالبان خبر داده بودند.

پس از آنکه نیروهای جبهه مقاومت در شهرستان خوست یک فرمانده طالبان را همراه شش تن از نیروهایش در یک کمین‌گاه به قتل رساندند و چند روز بعد نیز پرچم طالبان را در دره سچی پایین آوردند و آتش زدند، ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان، خشمگین شد و رهبران طالبان را به بی‌مسئولیتی متهم کرد. او در یک فایل صوتی گفت در حالی که رهبران این گروه مشغول تبریک عید و مراسم حج‌اند، نیروهای مقاومت پرچم آنان را آتش می‌زنند.

چهارشنبه هفته گذشته، گزارش‌هایی از حضور ملا یعقوب و قاری فصیح الدین، سرپرست و رئیس ستاد ارتش طالبان، در شهرستان خوست استان بغلان منتشر شد. طالبان در مورد این سفر ملا یعقوب به بغلان جزئیاتی منتشر نکردند اما جبهه مقاومت اعلام کرد که نیروهای مقاومت در بغلان تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده‌اند و ملا یعقوب پس از این شکست، به کابل برگشته است.

اکنون جبهه مقاومت اعلام کرده است که قاری فصیح‌الدین در شهرستان خوست حضور دارد و رهبری حملات طالبان به نیروهای مقاومت در این مناطق را بر عهده دارد.

شهرستان‌های خوست و اندراب در استان بغلان و بخش‌هایی از استان پنجشیر در دو هفته اخیر شاهد درگیری‌های سختی میان طالبان و نیروهای مقاومت بوده است. بنا بر اعلام جبهه مقاومت، در این درگیری‌ها تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است و بیش از ۵۰ نیروی طالبان در این درگیری‌ها کشته و شماری زخمی شدند.

بیشتر از جهان