نبرد جبهه مقاومت ملی و طالبان در اندراب‌ها؛ هشت تن از نیروهای طالبان کشته شدند

واحد ویژه انتحاری طالبان بامداد سه‌شنبه، به پایگاه‌های جبهه مقاومت ملی در روستاهای خیردره و کاسه‌تراش در اندارب‌ها حمله کرد

علاوه بر جبهه مقاومت ملی، جبهه‌های دیگری نیز در آستانه بهار ۱۴۰۱ اعلام حضور کردند - توییتر جبهه مقاومت اندراب AndarabRF

سه‌شنبه، نهم فروردین (۲۹ مارس)، صبغت الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، از درگیری میان نیروهای طالبان و جبهه مقاومت ملی خبر داد. احمدی در فیس‌بوک نوشت: «طالبان بامداد سه‌شنبه، به پایگاه‌های نیروهای جبهه مقاومت ملی در منطقه اندراب‌ها حمله کردند و پس از ساعاتی، با ضدحمله شدید نیروهای جبهه مقاومت ملی مواجه شدند.» به گفته او، درگیری‌ همچنان ادامه دارد.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی توضیح داد که نیروهای واحد ویژه انتحاری طالبان حوالی ساعت ۴ صبح سه‌شنبه، ۹ فروردین، به پایگاه‌های جبهه مقاومت ملی در روستاهای خیردره و کاسه‌تراش، از مناطق کوهستانی در اندارب‌ها، هجوم بردند و در ساعات نخست نبرد، موفق به پیشروی شدند؛ اما با پیوستن نیروهای مردمی به جمع نیروهای جبهه مقاومت، نیروهای طالبان عقب رانده شدند و تلفاتی نیز به آنان وارد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صبغت الله احمدی ادعا کرده است که در این نبرد، هشت نیروی طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند. او همچنان از جان باختن فرمانده عبدالمتین، از فرماندهان جبهه مقاومت ملی، و مجروح شدن یک نیروی دیگر جبهه مقاومت ملی، در این درگیری خبر داد. احمدی افزود که نبرد شدید میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود از آغاز تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون، در استان‌های پنجشیر، کاپیسا، پروان، بغلان و برخی استان‌های دیگر در شمال افغانستان با طالبان درگیری‌هایی داشته است. در ماه‌های اخیر، با افزایش حملات جبهه مقاومت ملی، طالبان در پی بازرسی خانه‌ها و جمع‌آوری اسلحه‌های مردم  برآمد. بیشترین بخش‌های افغانستان که از بازرسی‌های خانگی طالبان آسیب دیدند، مناطق شمالی کابل، پنجشیر، پروان و کاپیسا بودند.

علاوه بر جبهه مقاومت ملی، جبهه‌های دیگری نیز در آستانه بهار ۱۴۰۱ اعلام حضور کردند. از این میان، جبهه آزادی افغانستان در آستانه سال جدید، خبر شکل‌گیری خود را منتشر کرد و بلافاصله مدعی شد که به برخی از مواضع طالبان حمله کرده است.

مقام‌های محلی طالبان در شهرستان ورسج تخار در شمال‌شرق افغانستان، روز سوم فروردین، از حمله افراد مسلح به ساختمان فرماندهی این شهرستان خبر دادند. جبهه آزادی افغانستان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این جبهه نوبنیاد همچنین از حملات خود به پاسگاه‌های طالبان در استان بدخشان، پروان و تخار خبر داد.